Kolejne umowy na dofinansowanie z Unii Europejskiej miejskich inwestycji komunikacyjnych

We wtorek, 3 października, władze Warszawy podpisały kolejne umowy na dofinansowanie z Unii Europejskiej miejskich inwestycji komunikacyjnych. Obecnie już ponad 2,6 mld zł z funduszu UE zostanie przeznaczonych na rozbudowę II linii metra, budowę nowych tras tramwajowych i przebudowę ul. Wał Miedzeszyński. Dzięki nowej umowie Tramwaje Warszawskie dostaną z UE ponad 600 mln zł dofinansowania do budowy linii tramwajowej do Wilanowa i na Gocław, kupno 68 tramwajów i budowę zajezdni na Annopolu. To największe inwestycje tramwajowe w Polsce od 60 lat. Linia do Wilanowa będzie miała niemal 12 km długości i 18 przystanków. Jej trasa prowadzi od Dworca Zachodniego ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r., Rakowiecką, Belwederską i Jana III Sobieskiego do osiedli mieszkaniowych na dawnych polach wilanowskich. Tramwaje Warszawskie zaplanowały także budowę dwóch odgałęzień - ulicą J. Gagarina na Sielce i św. Bonifacego na Stegny. Projekt to także zakup 50 dwukierunkowych tramwajów i budowa zajezdni tramwajowej na Annopolu. Linia na Gocław o długości niemal 4 km, z ośmioma przystankami pobiegnie od al. J. Waszyngtona wzdłuż wschodniego brzegu Kanału Wystawowego, potem korytarzem al. Tysiąclecia, ul. gen. T. Bora-Komorowskiego i skończy się pętlą w okolicach Trasy Siekierkowskiej. Dodatkowo w ramach projektu wykonana zostanie przebudowa trasy tramwajowej w al. J. Waszyngtona na odcinku rondo J. Waszyngtona – rondo Wiatraczna oraz kupionych 18 tramwajów jednokierunkowych. Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przygotowuje przebudowę ok. kilometrowego odcinka ul. Wał Miedzeszyński od skrzyżowania z Traktem Lubelskim do węzła z przyszłą trasą S2 (Południowa Obwodnica Warszawy) w rejonie ul. Ogórkowej. Unia Europejska dofinansuje tę budowę kwotą ponad 40 mln zł. Wał Miedzeszyński będzie miał dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, obustronne chodniki i trasy rowerowe, jezdnie lokalne, odwodnienie, oświetlenie, będzie także nowa zieleń. W ten sposób układ dróg miejskich w tym rejonie zostanie połączony z POW. Obecnie trwa postępowanie o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Prace budowlane mają ruszyć w II połowie 2018 r. (Kurier Kolejowy)

Komentarze