Pierwszy tramwaj Fokstrot dla Kijowa gotowy

Kontrakt na 40 tramwajów Fokstrot dla Kijowa rodzi wiele przypuszczeń. Polskie media przypuszczają, że Pesa może chcieć je montować na Ukrainie. Tamtejsze media twierdzą za to, że powstają one… w Rosji. W lipcu przedsiębiorstwo komunikacyjne Kijówpastrans zamówiło 40 nowych, niskopodłogowych tramwajów Pesa Fokstrot. To nie nowość dla bydgoskiego producenta, który dostarczył w zeszłym roku do Kijowa 10 nowych trójczłonowych Fokstrotów, które obecnie obsługują przede wszystkim trasę szybkiego tramwaju. Ewentualna fabryka w Kijowie zależy od kolejnych zamówień Kontrakt wywołuje wiele spekulacji. „Puls Biznesu” cytuje wypowiedź mera Kijowa Witalija Kliczki dla tygodnika „Nowoje Wriemja”, który zapowiada budowę fabryki tramwajów Pesy w Kijowie. Konkretnych planów jednak nie ma. Dariusz Skotnicki, Dyrektor Marketingu Rynku Wschodniego Pesy zaznacza, że firmie bardzo zależy na rynku Ukraińskim – nie tylko na tramwajach, ale i na pociągach. – Pesa jest gotowa do adaptacji wyznaczonych hal pod potrzeby montażu pojazdów, a w przyszłości nie wyklucza też produkcji – mówi portalowi transport–publiczny.pl przedstawiciel Pesy. Takie rozwiązanie jest możliwe, jeśli będzie to warunek strony Ukraińskiej przy ewentualnych przyszłych zamówieniach. – Potrafimy być elastyczni względem klienta – mówi Skotnicki. Według naszych informacji, najbardziej realne plany dotyczą budowy lokalnego serwisu do obsługi dostarczonych przez Pesę pojazdów. Tymczasem Fokstroty już powstają – mimo wszelkich spekulacji dzieje się to w Bydgoszczy. Udało nam się potwierdzić informację, że gotowy jest już pierwszy egzemplarz. Termin wysyłki pojazdów nie jest znany – zależy to od zamawiającego, ale umowa ramowa przewiduje dostarczenie 40 pojazdów jeszcze w tym roku. Pesa zapewnia, że jest na to przygotowana. (Rynek Kolejowy)

Komentarze