PKP Cargo doskonali współpracę z kolejami białoruskimi

Prezes zarządu PKP Cargo Maciej Libiszewski podczas Białoruskiego Tygodnia Transportowego w Mińsku przedstawił propozycje aktywizacji kolei w ramach projektu Nowego Jedwabnego Szlaku. Wziął także udział w rozmowach kolei białoruskich BCz i Grupy PKP na temat doskonalenia współpracy przygranicznej. Organizowany co roku w Mińsku Białoruski Tydzień Transportowy był okazją do prezentacji osiągnięć m.in. w zakresie transportu kolejowego, a także do wymiany poglądów w kwestiach dotyczących wyzwań stojących przed koleją w zmieniającym się otoczeniu gospodarczym oraz dostosowania oferty kolei do potrzeb klientów i całej globalnej gospodarki. Prezes Maciej Libiszewski, zabierając głos na forum konferencji "Włączenie systemu transportowo-logistycznego Białorusi w ekonomiczny projekt Jedwabnego Szlaku“, mówił o rosnącej aktywności Grupy PKP Cargo na rynkach zagranicznych oraz o jej zaangażowaniu w rozwój przewozów Nowym Jedwabnym Szlakiem. Zwracał przy tym uwagę na konieczność pogłębiania współpracy państw leżących na trasie przewozów kolejowych między Chinami a Europą we wdrażaniu procedur związanych z interoperacyjnością kolei. – Przewozy intermodalne między Chinami a Polską i Europą Zachodnią dynamicznie rosną. PKP Cargo jest do tych wyzwań w zakresie organizacyjnym i technologicznym dobrze przygotowane. Prowadzimy aktywne działania nad wzrostem polskiego eksportu w celu zwiększenia przewozów w kierunku Chin. Do poprawy handlowej atrakcyjności obsługi kontenerowej i organizacji przewozów kolejowych w eksporcie polskich produktów niezbędne jest aktywne włączenie się wszystkich kolei na tej trasie, także kolei białoruskich –powiedział prezes Libiszewski. Prezes PKP Cargo wziął również udział w rozmowach przedstawicieli kierownictw spółek z Grupy PKP z kierownictwem kolei białoruskich BCz na temat rozwoju współpracy przygranicznej. W trakcie rozmów poinformował m.in. o prowadzonych aktualnie działaniach na rzecz doskonalenia organizacji i technologii pracy na przejściach granicznych PKP-BCz, ze szczególnym uwzględnieniem przejścia Terespol-Brześć, jak również w zakresie infrastruktury punktowej i terminalowej na styku obu kolei. – Podkreślaliśmy konieczność lepszego skoordynowania rozmiaru potoku towarowego z szeroko zakrojoną modernizacją infrastruktury liniowej PKP PLK oraz infrastruktury punktowej i terminalowej, zarządzanej przez spółki Cargotor i CL Małaszewicze z Grupy PKP Cargo. Jestem przekonany, że wspólnie z naszymi białoruskimi partnerami wypracujemy w tym zakresie optymalne rozwiązania – podsumował prezes Maciej Libiszewski. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze