PKP Intercity chce sprawdzić ile prądu pobierają lokomotywy i ezt-y

Pasażerski przewoźnik zwraca się z prośbą do producentów urządzeń pomiarowych o informację na temat warunków montażu i kosztów urządzeń, za pomocą których sprawdzi ile energii elektrycznej konsumują jego pojazdy. Jak czytamy w specyfikacji zapytania „zamawiający planuje zakupić i zainstalować liczniki energii elektrycznej prądu stałego wraz z dodatkowym wyposażeniem stanowiących kompletny układ pomiarowo-rozliczeniowy we wszystkich pojazdach trakcyjnych oraz w punktach grzewczych wagonów”. PKP Intercity na początku chciałoby zamówić 400 sztuk układów pomiarowych. PKP Intercity oczekuje przedstawienia kompleksowych rozwiązań dotyczących wykonania, montażu i przedstawienia rozwiązań technicznych urządzeń ich montażu w uzgodnieniu z PKP Energetyka oraz przeszkolenia załóg technicznych przewoźnika. Urządzenia mają zostać zamontowane w pojazdach: EU44 (10 kompletów), EP07 (149 kompletów), EU07 (87 kompletów), EP09 (46 kompletów), EP08 (9 kompletów), EP05 (1 komplet), EU07A (3 komplety), oraz w ezt ED160 i ED161 (razem 40 szt.). – Olicznikowanie pojazdów trakcyjnych to jeden z elementów poszukiwania oszczędności w firmie. Trzeba zbadać na ile efektywnie są nasze umowy z dostawcą energii. Gdy mamy źródło wiedzy o rzeczywistej jej konsumpcji, jesteśmy stroną dla rynku. Pojazdy coraz większej ilości przewoźników są opomiarowane, jeśli my tego nie zrobimy obawiamy się, że możemy, choć nie musimy, być obciążani nadmiernymi kosztami – powiedział Artur Resmer, członek zarządu PKP Intercity. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze