Warszawa chce zlikwidować przejazdy kolejowe na Rembertowie i w Wesołej

Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych w Warszawie wybrał najkorzystniejsze oferty w przetargu na opracowanie dokumentacji dla 3 zadań inwestycyjnych. Przewidują one budowę wiaduktu Chełmżyńska oraz tuneli Wesoła i Rembertów. Głównym celem wszystkich zadań jest likwidacja przejazdów przez linię kolejową nr 2 Warszawa Zachodnia – Terespol. Przedsięwzięcie prowadzone przez ZMID zostało podzielone na trzy części. Zamawiający oczekuje od wykonawców opracowania projektu budowlanego i projektów wykonawczych wraz z uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla każdej z nich. Pierwsza część dotyczy budowy wiaduktu drogowego w ciągu ul. Chełmżyńskiej, wraz z budową układu drogowego w dzielnicy Rembertów i jednoczesną likwidacją przejazdu kolejowego na przecięciu tej ulicy i linii kolejowej. Zadaniem zajmie się firma Trakt, a kontrakt będzie miał wartość 797 tys. zł. Część druga to budowa tunelu drogowego w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku w połączeniu z drogą wojewódzką nr 637 – ul. Okuniewską. Prace będą dotyczyły również budowy układu drogowego w dzielnicy Wesoła i jednoczesnej likwidacji przejazdu kolejowego na poziomie szyn. Zadanie zostało powierzone firmie TPF, a umowa będzie miała wartość 1,762 mln zł. Ostatnia część w tym przedsięwzięciu dotyczy budowy tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa drogi wojewódzkiej nr 637 i al. gen. A. Chruściela „Montera”. Inwestycja będzie zawierać także budową układu drogowego w dzielnicy Rembertów i jednoczesną likwidację przejazdu kolejowego w poziomie szyn. Wykonawcą dokumentacji dla tego tunelu została firma Schüßler-Plan Ingenieurgesellschaft za 1,510 mln zł. Cała inwestycja wyceniana jest na 115 mln zł. Koszty ma pokryć miasto oraz kolej. Na sporządzenie projektów wymienione firmy będą miały 1,5 roku. Oznacza to, że mają być one gotowe wiosną 2019 roku. Prace budowlane mają być przeprowadzone w latach 2019-2021. (Rynek Infrastruktury)

Komentarze