PKP Intercity chce przebudować swoją bazę w Krakowie

PKP Intercity zamierza przebudować bocznicę kolejową znajdującą się w Krakowie Prokocimiu. Wiąże się to z planowanym wygaszeniem eksploatacji i utrzymania torów postojowych w Krakowie Płaszowie. W tym celu przewoźnik wystosował otwartą dla wszystkich inwestorów mogących podjąć się zadania prośbę o udzielenie informacji dotyczącej warunków realizacji przebudowy. Jej zakres został określony w ramach obecnej krakowskiej lokalizacji bazy przewoźnika oraz obszaru planowanego do przejęcia od PKP PLK, czyli grupy torów zlokalizowanych w stacji Kraków Prokocim PRB – tory nr 219-231 od ukresu rozjazdu nr 341, w kierunku wschodnim do rozjazdu nr 148. Najważniejszym obiektem do realizacji będzie hala naprawcza o długości 200 metrów dedykowana do obsługi ED74, ED160 i ED161. Zbudowana zostanie też hala naprawcza o długości 100 metrów, gdzie odbywać się będą przeglądy wagonów. Powstanie tam też zaplecze socjalno-warsztatowe. Ważnym elementem inwestycji ma być budowa myjni. Planowana jest też budowa instalacji do odfekalniania i wodowania ezt, a także zabudowa tokarni podtorowej. Zrewitalizowane mają być tory na dwukilometrowej bocznicy, a układ torowy rozbudowany tak, by nie było konieczne wjeżdżanie ezt serii ED160 i ED161 podczas manewrów na skrzyżowanie z ul. Półłanki. Mają też powstać nowe tory odstawcze. Zlikwidowana zostanie m.in. przesuwnia taborowa, część torów zostanie dodatkowo zelektryfikowana. Termin składania informacji do przewoźnika minie 22 grudnia 2017 roku.

Komentarze