Holendrzy przebudują linię kolejową na trasę szybkiego tramwaju

Przebudowa linii Schiedam - Hook van Holland na standard lekkiej kolei i włączenie jej do sieci metra w Rotterdamie realizowana jest od 2017 r. i napotkała na problemy, których skutkiem jest opóźnienie prac i wzrost kosztów o 90 mln euro w stosunku do pierwotnej kwoty kontraktu. Linia z Rotterdamu do Hook van Holland została zamknięta dla ruchu w kwietniu 2017, kiedy pociągi regionalne Nederlandse Spoorwegen zostały zastąpione autobusami. Prace budowlane realizowane na tym odcinku obejmują m.in. zmianę systemu zasilania na 750 V DC i przebudowę peronów na standard metra. Po przebudowie linii stanie się ona częścią systemu lekkiej kolei. Inwestycja realizowana przez operatora komunikacji zbiorowej RET miała wg pierwotnych planów zakończyć się w lutym 2018, jednak obecnie przewiduje się, że prace zostaną ukończone pod koniec przyszłego roku. Podczas robót wykonawca natrafił na takie problemy jak stare kable wzdłuż linii i zanieczyszczenie gruntów, które wymagało prac rekultywacyjnych. Pojawiła się też potrzeba dodatkowych prac związanych z systemem sygnalizacji realizowanym przez Bombardiera. (Kurier Kolejowy)

Komentarze