Koleje Dolnośląskie planują uruchomić Regio Expressy

Zaledwie 31 minut potrzebował pociąg Kolei Dolnośląskich na pokonanie trasy z Legnicy do Wrocławia. Rekordowy przejazd specjalny miał miejsce w minioną niedzielę przy okazji pikniku kolejowego zorganizowanego przez regionalnego przewoźnika. Spółka chciałaby wprowadzić przyspieszone pociągi do rozkładu jazdy. W dwóch nowych pięcioczłonowych elektrycznych zespołach trakcyjnych Impuls podróżowało ponad 500 pasażerów. Długość składu również była rekordowa, dwa połączone pociągi miały łączna długość prawie 200 metrów. Rekordowa podróż z Legnicy do Wrocławia Głównego pokazuje jak duży potencjał ma transport kolejowy na terenie Dolnego Śląska. Od nowego rozkładu jazdy, który wchodzi w życie już 10 grudnia pociągi pokonają trasę pomiędzy dwoma największymi miastami regionu w czasie 44 minut. Pozostałym zatrzymującym się na każdej stacji zajmie to około 50 minut. – Tak szybko po torach pomiędzy Legnicą a Wrocławiem jak Koleje Dolnośląskie nie jeździł jeszcze żaden przewoźnik. Kupione w tym roku nowoczesne składy są stworzone do komfortowego podróżowania przy dużych prędkościach. Stan infrastruktury kolejowej w naszym regionie między innymi dzięki inwestycjom zarządu województwa ulega ciągłej poprawie, przez co pasażerowie mogą podróżować coraz szybciej, czego świadkami byliśmy w ostatnią niedzielę – zaznaczył Jerzy Michalak, członek zarządu Województwa Dolnośląskiego. Podwójny skład Kolei Dolnośląskich podczas niedzielnego przejazdu mknął po szynach z prędkością 160 km/h. To maksymalna prędkość dopuszczalna na tym odcinku zmodernizowanej linii kolejowej między Legnicą a Wrocławiem. – Prowadzenie takiego pociągu to naprawdę wielka przyjemność. Kiedy tylko dowiedziałem się, że będę miał okazję uczestniczyć w tym przejeździe poczułem radość, że napisaliśmy w niedzielę nowy rozdział historii kolei na Dolnym Śląsku – mówi Łukasz Wolski, maszynista Kolei Dolnośląskich. – Mam nadzieję, że wspólnie z właścicielem infrastruktury PKP PLK uda nam się jeszcze przyśpieszyć i zejść poniżej granicy 30 minut. W przyszłości we współpracy organizatora z regionalnym przewoźnikiem planujemy uruchomić na głównych trasach do Wrocławia przyśpieszone pociągi typu Regio Express, których atrakcyjny czas przejazdu z całą pewnością przyciągnie nowych pasażerów i spowoduje zmniejszenie liczby samochodów wjeżdżających do Wrocławia z okolicznych miast regionu. (Kurier Kolejowy)

Komentarze