Lokomotywa Griffin z pomocniczym silnikiem diesla

8 grudnia Newag otrzymał bezterminowe dopuszczenie do eksploatacji lokomotyw Griffin. Zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji dla lokomotywy elektrycznej typu E4DCUd Griffin (z modułem spalinowym) potwierdza zgodność pojazdu z Technicznymi Specyfikacjami Interoperacyjności (TSI). – Na podstawie wydanego zezwolenia lokomotywy typu Griffin mogą być przeznaczone do przewozów krajowych. Zezwolenie jest ważne bezterminowo – powiedział Łukasz Mikołajczyk, rzecznik prasowy Newagu. 5 sztuk E4DCUd zamówił w Newagu Lotos Kolej. Obecnie nie ma już przeszkód do eksploatacji tych nowoczesnych pojazdów. Elektrowozy przez 7 lat będą również przez producenta serwisowane. Pudło każdego Griffina, podobnie jak np. Vectronów Siemensa, można wyposażyć w dowolny osprzęt elektryczny. Oprócz lokomotyw trójsystemowych mogą więc istnieć także dwusystemowe, a także szybsze lokomotywy mogące rozpędzić się do 200 km/h. Newag nie wyklucza też budowy spalinowego Griffina. To właśnie lokomotywę Griffin (w nieco innej charakterystyce) w przetargu na lokomotywy dla PKP Intercity, zaoferował Newag przewoźnikowi. Źródło: Rynek Kolejowy

Komentarze