PKP Intercity oficjalnie wybiera ofertę Cegielskiego na dostawę 55 wagonów

 
PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na dostawę 55 fabrycznie nowych wagonów z prawem opcji na kolejne 26 wagonów. Oficjalnie wybrano ofertę firmy H. Cegielski – FPS, który był jedynym startującym w tym postępowaniu. Wcześniej zarówno Pesa, jak i Newag w nadesłanych pismach poinformowali o rezygnacji z udziału w postępowaniu. Przedmiotem przetargu jest dostawa 55 nowych wagonów osobowych wraz z wykonaniem ich przeglądu do 3. poziomu utrzymania. Przedmiotem zamówienia jest zakup 5 wagonów przedziałowych pierwszej klasy, 18 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, 18 wagonów przedziałowych drugiej klasy, 7 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz 7 wagonów przedziałowych drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych. W ramach opcji przewidziane jest dostarczenie do 26 kolejnych wagonów osobowych. Przewoźnik zaznaczył, że może zamówić 2 dodatkowe wagony przedziałowe pierwszej klasy, 9 wagonów bezprzedziałowych drugiej klasy, 9 wagonów przedziałowych drugiej klasy, 3 wagony bezprzedziałowe drugiej klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery oraz 3 wagony przedziałowe drugiej klasy, z których każdy przystosowany będzie do przewozu osób niepełnosprawnych. Termin składania ofert minął we wrześniu 2017 r. Wystartował jedynie H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych, który wycenił 55 wagonów na kwotę 473,5 mln zł brutto, a 81 na kwotę 697,4 mln zł brutto. To więcej, niż planował zamawiający, który zamierzał przeznaczyć na ten cel odpowiednio 409,6 mln zł i 603,3 mln zł brutto. Zarówno Pesa, jak i Newag zdecydowali, by nie brać udziału w postępowaniu. Zdaniem prezesów obu firm nie jest możliwe wykonanie kontraktu w terminie i za pieniądze, które może zapłacić PKP Intercity. Wczoraj (28 listopada) PKP Intercity rozstrzygnęło postępowanie. Oficjalnie za najkorzystniejszą uznano ofertę złożoną właśnie przez Cegielskiego. Na realizację zamówienia przeznaczono 96 miesięcy od momentu podpisania umowy, natomiast na prawo opcji przeznaczono 48 miesięcy. (Rynek Kolejowy)

Komentarze