PKP Intercity w programie Luxtorpeda 2.0

PKP Intercity będzie brać udział w realizacji rządowych strategii wspierania innowacyjności polskiego przemysłu. Plany taborowe przewoźnika, ogłoszone w środę wpisane zostały w program Luxtorpeda 2.0. PKP Intercity rozpoczęły współpracę z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju dotyczącą opracowania innowacyjnych projektów taborowych. W ramach partnerstwa innowacyjnego przygotowano trzy programy taborowe. Przewoźnik wprowadzi nowy model zakupu pojazdów innowacyjnych. – W realizacji tego projektu w ramach partnerstwa innowacyjnego wprowadzimy specjalny program zakupowy. Producent dostarcza nam testowane pojazdy. Wy prowadzimy eksploatację nadzorowaną. Przeprowadzamy procedurę sprawdzającą celem wyeliminowania błędów bądź niedociągnięć pojazdów. Dzięki temu będziemy mogli zamówić następną serię pojazdów, które będą dopasowane do naszych potrzeb i niezawodne – powiedział Jarosław Oniszczuk, wiceprezes PKP Intercity podczas prezentacji strategii inwestycyjnej spółki. Inwestycje taborowe spółki zakładają w szczególności zwiększenie liczby pojadów dostosowanych do prędkości 160 km/h i więcej. – My jesteśmy na to gotowi . Po 2023 r. ponad 70% naszych pojazdów będzie dostosowane do tej prędkości – deklarował Oniszczuk. Nowe rodzaje taboru W parku taborowym PKP Intercity pojawią się pojazdy, którymi do tej pory spółka nie dysponowała. Przewoźnik planuje m.in. zakup 15 składów typu push-pull, które obecnie w Polsce eksploatują jedynie Koleje Mazowieckie. To nie wszystko. PKP Intercity chcą wdrożyć nowy rodzaj wagonów. – Innowacją na polskim rynku będą wagony Combo. Są to pojazdy ze specjalnie przystosowanymi przedziałami dla rodzin z dziećmi i osób o ograniczonej mobilności. Będzie na nich można przewozić rower i narty. Będą wyposażone w maszyny z przekąskami i napojami. PKP Intercity liczy na wymierne korzyści z modernizacji parku taborowego. Dzięki zwiększeniu prędkości spółka będzie mogła zwiększyć częstotliwość przejazdów pojazdów. Nowy tabor będzie zużywał mniej energii i będzie miał możliwość odzyskiwania energii hamowania. Ponadto po realizacji 98% taboru PKP Intercity będzie wyposażone w toalety w systemie zamkniętym, które są bardziej komfortowe i mniej uciążliwe dla środowiska. (Kurier Kolejowy)

Komentarze