PKP PLK wymieni rozjazdy na liniach kolejowych w południowej Polsce

Bezpieczniejsza i sprawniejsza podróż koleją – takie będą efekty wymiany rozjazdów na sieci kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały pierwszą umowę na 103 rozjazdy w 6 województwach południowej Polski – m.in. na stacjach w Krakowie, Radomiu i Dąbrowie Górniczej. PLK kontynuują program wymiany rozjazdów na sieci kolejowej. W grudniu podpisana została pierwsza umowa za ponad 80 mln zł netto na montaż rozjazdów. Wymienione będą 103 rozjazdy zlokalizowane na terenie województw: dolnośląskiego, śląskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego, lubelskiego i mazowieckiego. Projekt rozjazdowy obejmuje wymianę łącznie 245 rozjazdów w 12 województwach na 21 liniach kolejowych. Stare rozjazdy i przylegające do nich odcinki torów zostaną zdemontowane i zastąpione przez nowe. Ponad jedna trzecia wszystkich rozjazdów zostanie dostarczona na miejsce budowy na specjalnych wagonach-platformach w gotowych w blokach. To gwarantuje sprawną wymianę. Nowe urządzenia zapewnią sprawniejszy i bezpieczniejszy przejazd pociągów. Składy pojadą ze stałą prędkością nawet 120 km/h. Dotyczy to zwłaszcza ciężkich składów towarowych, które pojadą bardziej ekonomicznie, bez konieczności zmiany prędkości. Dla zapewnienia sprawnego przejazdu pociągów zimą, rozjazdy zostaną wyposażone w elektryczne ogrzewanie. Gwarantuje to szybkie usuwanie śniegu i lodu, czyli dobre działanie urządzeń i bezpieczeństwo ruchu kolejowego w trudnych warunkach pogodowych. PKP Polskie Linie Kolejowe wymieniają rozjazdy również podczas prac modernizacyjnych prowadzonych w ramach Krajowego Programu Kolejowego. W 2017 roku wymieniono już ponad 500 rozjazdów. Inwestycja pn. „Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym” – etap II” finansowana jest z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ 5.2-20). Prace wykona konsorcjum firm Schweerbau GmbH&Co KG Bauunternehmen oraz SBM Sp. z o.o. Wymianę rozjazdów planuje się zakończyć się do końca 2018 r. (Rynek Kolejowy)

Komentarze