Stacja Jaworzyna Śląska przeszła modernizację

Pasażerowie korzystają z dwóch wygodniejszych peronów, odnowione są wiaty, zmienia się tunel – to efekty prowadzonej przez PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowy stacji w Jaworzynie Śląskiej. Modernizacja stacji za 17 mln zł, to jedna z dobrych zmian na trasie z Wrocławia do Jeleniej Góry. Wygodniejsze są podróże i sprawniejszy przewóz towarów. W 2017 r. przeznaczono na ten cel prawie 85 mln zł. Podróżni, korzystający w Jaworzynie Śląskiej z połączeń regionalnych i dalekobieżnych, wygodniej wsiadają do pociągów dzięki przebudowanym, wyższym peronom z nową nawierzchnią. Odnowione są wiaty i oświetlenie. Po zakończeniu prac osoby z ograniczoną mobilnością i podróżni z cięższym bagażem będą mogli skorzystać z nowych wind przy peronach nr 1 i nr 3. Kończy się odnowa przejścia tunelowego. Zmiana obejmuje płytki, nowe oświetlenie oraz czytelne oznakowanie. Zdecydowanie poprawi się estetyka obiektu. Oprócz peronów modernizacja objęła tory. Na sprawny przejazd cięższych pociągów towarowych pozwalają nowe konstrukcje nad przejściem tunelowym. Przejście w Jaworzynie Śląskiej zostanie przedłużone i wygodnie połączy dwie części miejscowości. Piesi bezpiecznie przejdą pod stacją lub dostaną się do pociągów. Obecnie przygotowywana jest dokumentacja. Prace, wraz z przebudową środkowego peronu nr 2, przewidziane są w latach 2018/2019. PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizowały m.in. peron na stacji Wrocław Zachodni oraz tor na szlaku Wrocław Grabiszyn – Smolec. W Wałbrzychu prowadzona jest przebudowa stacji Wałbrzych Szczawienko. Zostanie zmodernizowana stacja w Świebodzicach i zaplanowana jest budowa nowego przystanku Wałbrzych Śródmieście. Efektem prac będzie większy komfort obsługi pasażerów na stacjach. Prace zostaną zakończone w 2020 r. Na stacji Wałbrzych Miasto PLK zapewnią sprawniejszy przejazd pociągów pasażerskich i towarowych m.in. w czasie budowy nowego przystanku Śródmieście. Przebudowywane są urządzenia sterowania oraz dwa tory. Modernizowany jest tor, sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym na odcinku Janowice Wielkie – Wojanów. Prace pozwolą na przejazd pociągów z prędkością do 120 km/h. Dotychczas zrealizowane prace i nowoczesne pociągi kursujące na trasie Wrocław – Jelenia Góra zdecydowanie poprawiły komfort podróży m.in. do Jaworzyny Śląskiej, Wałbrzycha czy do podnóży Karkonoszy. Najszybsze pociągi z Wrocławia jadą poniżej 2 godzin. Na prace na trasie Wrocław – Jelenia Góra w 2017 r przeznaczono prawie 85 mln zł. Finansowanie pochodzi ze środków budżetowych. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze