Stadler dostawcą 71 EZT-ów dla Kolei Mazowieckich

Czwartego grudnia w Krajowej Izbie Odwoławczej zapadł wyrok dotyczący odwołań Pesy i Newagu w przetargu na realizację zamówienia na 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla Kolei Mazowieckich. Oba odwołania zostały oddalone. Przetarg na zakup 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych został ogłoszony 1 czerwca. Oferty złożyło trzech producentów taboru: Newag, Stadler Polska oraz konsorcjum firm Pesa Bydgoszcz i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Najwyżej została oceniona oferta Stadlera. Pod koniec października do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły odwołania od dwóch pozostałych producentów. Wczorajszą decyzją Krajowej Izby Odwoławczej zostały one oddalone. - Z zasady nie komentuję wyroków organów do tego powołanych, ale cieszę się niezmiernie z wyroku Krajowej Izby Odwoławczej. Głównie dlatego, że realne staje się podpisanie umowy z dostawcą taboru umożliwiające dostarczenie pierwszych pojazdów w IV kwartale 2018 r. Moim też zdaniem, wyrok KIO potwierdza, że postępowanie przetargowe zostało przeprowadzone przez Koleje Mazowieckie w sposób prawidłowy i transparentny, a dostawca elektrycznych zespołów trakcyjnych wybrany wedle obiektywnych kryteriów - powiedział Czesław Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich. Realizacja zamówienia będzie się odbywać w sześciu transzach. Prognozowane terminy realizacji obejmują lata: od IV kwartału 2018 r. do końca II kwartału 2022 r. W ramach zamówienia wykonawca dostarczy 61 ezt pięcioczłonowych oraz 10 dwuczłonowych. Realizacja zamówienia jest uzależniona od możliwości pozyskania środków z POiŚ w ramach działania 5.1 i 5.2. (Kurier Kolejowy)

Komentarze