Tabor Dębica przebuduje lokomotywy dla PGE

PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna rozstrzygnęło przetarg na wykonanie rekonstrukcji czterech lokomotyw 6D serii SM42. Odświeżone pojazdy trafią do oddziału elektrowni w Opolu. Na wykonawcę wybrano firmę Tabor Dębica. Przedmiotem zamówienia PGE jest usługa rekonstrukcji czterech lokomotyw spalinowych typu 6D (serii SM42) dla oddziału Elektrowni Opole. Zamawiający wyjaśnia, że pojazdy te są już przestarzałe z technicznego punktu widzenia. Wiele ich parametrów i wskaźników znacznie odbiega od wielkości uzyskiwanych we współczesnych rozwiązaniach, dotyczy to w szczególności silnika spalinowego, kabiny maszynisty i napędów pomocniczych. PGE chciałoby przede wszystkim ograniczyć rosnące koszty utrzymania lokomotyw serii SM42 w eksploatacji, zmniejszyć ujemne oddziaływanie na środowisko oraz poprawić warunki pracy maszynisty poprzez wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych podwyższających poziom bezpieczeństwa podczas obsługi lokomotywy. Celem jest także zmniejszenie ryzyka awarii. W postępowaniu na rekonstrukcję lokomotyw spalinowych typu 6D (SM42), prowadzonym przez PGE Górnictwo i Energetyka Konwencjonalna, wpłynęły pod koniec października trzy oferty – złożone przez Pesę na kwotę 20,7 mln zł brutto, Tabor Dębica na kwotę 17,2 mln zł brutto i Newag na kwotę 18,4 mln zł brutto. Zamawiający zaplanował natomiast wydać kwotę 17,1 mln zł brutto. Wczoraj (30 listopada) zamawiający rozstrzygnął przetarg. Oferta Pesy została odrzucona, gdyż wykonawca nie wniósł wadium przed terminem składania ofert. Zgodnie z zapisami SIWZ zorganizowano aukcję elektroniczną z udziałem dwóch pozostałych uczestników. Tabor Dębica zaoferował korzystniejsze warunki cenowe i to właśnie tę firmę wybrano na wykonawcę zamówienia. Na realizację przeznaczono 17 miesięcy. (Rynek Kolejowy)

Komentarze