Wagony PKP Cargo będa cichsze

PKP Cargo podpisało z Knorr-Bremse Systemy Kolejowe Polska kontrakt na dostawy kompozytowych wstawek hamulcowych typu LL (o niskim współczynniku tarcia) do przezbrojenia eksploatowanych wagonów towarowych. W ten sposób największy polski przewoźnik kolejowy stopniowo dostosowuje swój tabor do przyszłych wymagań Unii Europejskiej dotyczących interoperacyjności i ogranicza wpływ hałasu na środowisko. – PKP Cargo realizując program akustycznej modernizacji wagonów towarowych, coraz powszechniej, w czasie napraw okresowych wagonów, wymienia żeliwne wstawki klocków hamulcowych na wstawki kompozytowe typu LL. Program, w ramach którego zmodernizowano już około 1400 wagonów, jest odpowiedzią na przyszłe wymagania nowelizowanej obecnie technicznej specyfikacji interoperacyjności dotyczącej hałasu emitowanego przez tabor kolejowy, nie tylko dla nowo budowanych wagonów towarowych, ale także do istniejącego parku wagonowego – czytamy w komunikacie PKP Cargo.Umowa z firmą Knorr-Bremse dotyczy dostaw dla PKP Cargo wstawek kompozytowych typu LL do ponad 10 tys. wagonów różnych typów, tj. do około 16 procent wagonów spółki przewozowej. Na pokrycie części kosztów zakupu i wymiany wstawek (ok. 20% kosztów kwalifikowanych) PKP Cargo otrzymało dofinansowanie Unii Europejskiej z programu CEF „Łącząc Europę”. – PKP Cargo weszło na ścieżkę intensywnej odnowy eksploatowanego taboru. Troska o wysokie standardy obsługi klienta oraz ochronę środowiska naturalnego skłaniają nas do wyposażania układów hamulcowych wagonów eksploatowanych dotychczas z żeliwnymi wstawkami hamulcowymi, w nowoczesne wstawki kompozytowe typu LL, co znacznie ogranicza hałas podczas jazdy i hamowania. Jestem przekonany, że program wymiany wstawek hamulcowych w określonej liczbie wagonów zrealizujemy w planowanym terminie, a spełniając w tym zakresie nowe wymagania unijne, umocnimy swoją obecność na rynku europejskich przewozów kolejowych - powiedział Witold Bawor, Członek Zarządu PKP Cargo ds. operacyjnych. (Rynek Kolejowy)

Komentarze