Alstom dostarczy 30 lokomotyw Prima do Maroka

Marokańskie koleje ONCF wybrały dostawcę 30 lokomotyw elektrycznych. Będzie nim francuski Alstom. Kontrakt, który przyznano Alstomowi, jest rezultatem przetargu, który rozpisano w marcu 2017 roku. Warty będzie około 130 mln euro. Zgodnie z zapowiedziami, całość produkcji będzie miała miejsce w Belfort, we Francji, w zakładzie którego los jeszcze do niedawna nie był pewny. W Maroku powstanie za to zakład serwisujący pojazdy. Już teraz pracuje tam 350 osób z obsługi technicznej tego producenta. Lokomotywy Prmia M4 będą miały moc 5,5 MW, będą mogły, pod napięciem 3 kV prądu stałego, rozpędzić się do 160 km/h. Będą wyposażone w ETCS poziomu 1. Pierwsze lokomotywy Prima jeżdżą już w Maroku od 2011 roku i, zdaniem ONCF, sprawdzają się bardzo dobrze. W ciągu ostatnich 20 lat Alstom sprzedał 3000 lokomotyw z platformy Prima. Dla dużej części z nich zapewnił również pełny serwis. Przed Alstomem w Maroku jest jeszcze dostawa 12 pociągów dużych prędkości Avelia Euroduplex, które będą kursować z Tangeru do Casablanki. Alstom jest też aktywny na rynku tramwajowym w Maroku – dostarczy tramwaje do Rabatu i Casablanki. (Rynek Kolejowy)

Komentarze