Newag stosuje nowoczesną technologię informatyczną

Polski producent taboru szynowego optymalizuje proces projektowo-produkcyjny dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii informatycznych. Jak informuje producent tego oprogramowania, firma Autodesk, integracja systemu do zarządzania dokumentacją projektową i systemu ERP jest kluczowym etapem cyfryzacji procesu projektowania i produkcji w Newagu. Powiązanie tych obszarów umożliwia m.in. zredukowanie czasu wprowadzania struktur o 40%, automatyczne zlecanie zmian, pełną kontrolę nad danymi pochodzącymi z różnych działów oraz minimalizację liczby błędów. Efektem końcowym dla Newagu jest skrócenie czasu rozpoczęcia produkcji pojazdu. Newag od wielu lat skutecznie wdraża strategię digitalizacji. – Cały proces tworzenia, projektowania pojazdu szynowego realizujemy w postaci cyfrowej, dzięki czemu możemy bardzo precyzyjnie sterować produkcją – zapewniać odpowiednią jakość materiałów i ich dostępność w strefie zamówień. Wszystkie części, z których składa się pojazd, są wymodelowane w postaci cyfrowej – mówi Maciej Górowski, Kierownik Działu Badań i Rozwoju, Newag IP Management, Grupa Newag. Jak dowiadujemy się w informacji producenta oprogramowania, elektryczne pojazdy Impuls II, zaprojektowane i wyprodukowane w Nowym Sączu dla włoskiego przewoźnika, to przykład wykorzystania cyfrowych danych do optymalizacji procesów w Newag. Jedna z czołowych firm kolejowych w Polsce wykorzystuje w codziennej pracy zestaw Product Design & Manufacturing Collection firmy Autodesk. Zintegrowane systemy PDM – Autodesk Vault i ERP umożliwiają efektywne zarządzanie danymi na poziomie różnych działów, w tym ponad 200 osobowego działu projektowego, działu technologicznego, produkcyjnego, a także zakupów i sprzedaży. Autodesk tłumaczy, że skoro Newag realizuje w ciągu roku do kilkunastu złożonych zamówień, to przyspieszenie procesu produkcji ma kluczowe znaczenie. Firma stosuje się do szczegółowych wymagań nakładanych przez zleceniodawców, przewoźników oraz krajowych i międzynarodowych specyfikacji technicznych, takich jak TSI w przypadku pociągów Impuls II. Pojazdy te będą pierwszymi elektrycznymi zespołami trakcyjnymi w Europie Zachodniej wyprodukowanymi przez Newag. (Rynek Kolejowy)

Komentarze

Prześlij komentarz