PKP LHS przewiozła ponad 10 mln t towarów

W 2017 r. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przewiozła 10 mln 64 tys. t towarów. Oznacza to wzrost o ponad 100 tys. t w porównaniu do wyników spółki w poprzednim roku oraz o ponad 400 tys. t w porównaniu do 2015 r. W styczniu 2018 r. spółka osiągnęła kolejny rekord przewożąc ponad milion t towarów. Największy wzrost w 2017 r. nastąpił w przewozach węgla kamiennego. Wzrosty odnotowano również w transporcie minerałów surowych i przetworzonych, w tym soli drogowej oraz minerałów wapiennych i kwarcytu, których przewozy realizowane są na potrzeby przemysłu hutniczego w Polsce i na Ukrainie. Spółka odnotowała również zwiększony import pasz dla zwierząt oraz eksport nawozów mineralnych. Spółka skompensowała znaczny spadek wolumenu przewożonej rudy żelaza wzrostami w innych towarach wypracowując ok. 45 proc. wskaźnik udziału rudy żelaza w przewozach ogółem, w poprzednich latach wskaźnik ten kształtował się na poziomie ok. 50 proc. – Cieszę się, że dzięki konsekwentnej pracy rozwijamy przewozy nowych ładunków. To dla mnie szczególny powód do dumy i okazja do złożenia podziękowań dla całego zespołu, który udowadnia, że potrafi skutecznie pozyskiwać klientów z różnych sektorów gospodarki. Mam nadzieję, że w 2018 r. uda nam się jeszcze poprawić ten rezultat – podkreśla Zbigniew Tracichleb, prezes zarządu PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej. PKP LHS (PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa sp. z o.o.) zarządza infrastrukturą szerokotorowej linii nr 65, oferuje usługi przewozowe i dodatkowe usługi logistyczno-spedycyjne. Linia nr 65 to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa (o rozstawie szyn 1520 mm) przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie Środkowej. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 o długości 400 km umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy. (nettg.pl)

Komentarze