PKP PLK chcą uproszczenia sygnalizacji świetlnej na sieci kolejowej

PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowują się do optymalizacji i uproszczenia sygnalizacji świetlnej na sieci kolejowej. Zarządca infrastruktury swoje działania rozpocznie od opracowania dokumentu pt. „Racjonalizacja, optymalizacja, uproszczenie, usprawnienie sygnalizacji świetlnej na sieci linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe”. Spółka ogłosiła już dialog techniczny, którego celem jest pozyskanie informacji niezbędnych do prawidłowego przygotowania przetargu na to niewątpliwie nietypowe opracowanie. Zamawiający oczekuje, że w wyniku prowadzonego dialogu zostanie zweryfikowany i doprecyzowany zakres niezbędnych informacji, jakie powinny być zawarte w opisie przedmiotu zamówienia, oraz że zostaną zgromadzone i zdefiniowanie najlepsze praktyki w zakresie sposobu realizacji tego typu zamówień oraz określone kluczowe czynniki wpływające na koszty. – Opracowanie tego dokumentu ma określić proces i koszty usprawnienia sygnalizacji świetlnej służącej do informowania maszynisty o możliwości jazdy lub jej braku, obowiązującej prędkości i uprzedzania o sygnałach na kolejnych semaforach – informuje „Rynek Kolejowy” Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK. Jak tłumaczy, system sygnalizacji kolejowej stosowany na liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe jest bardzo rozbudowany. – PLK podejmują działania, aby uprościć system oraz unowocześnić go poprzez wykorzystanie obecnie dostępnych technologii, tak by m.in. móc przekazywać maszynistom pojazdów kolejowych jeszcze bardziej precyzyjne informacje o obowiązującej prędkości – wyjaśnia przedstawicielka spółki. Analiza ma pozwolić m.in. uzyskać konkretne rozwiązania i zmiany, które należy wprowadzić w konstrukcji urządzeń srk, technologii ich wykonania oraz w obowiązujących przepisach. (Rynek Kolejowy)

Komentarze