Powrót do wielkiego przetargu Tramwajów Warszawskich

Krajowa Izba Odwoławcza wydała wyrok w sprawie unieważnienia przez Tramwaje Warszawskie przetargu na aż 213 tramwajów. Postępowanie zostanie przywrócone - Tramwaje Warszawskie muszą wykluczyć Skodę i dokonać ponownej oceny ofert. Przetarg został unieważniony ponieważ koszt zwycięskiej oferty, złożonej przez Skodę, przekraczał budzet. Od unieważnienia przetargu odwołali się Hyundai, oraz konsorcjum Solaris i Stadler. Oba podmioty domagają się wykluczenia z postępowania oferty Skody. Ponadto konsorcjum domaga się przywrócenia własnej oferty i wykluczenia oferty firmy Hyundai. O zarzutach wobec oferty Skody pisaliśmy tutaj, a czeski producent odpierał je w tym miejscu. Ogółem do przetargu stanęło pięć firm. Rozstrzyganie postępowania przeciągało się. Powołany przez Krajową Izbę Odwoławczą pierwszy biegły odmówił wydania opinii tuż przed upływem terminu - w połowie grudnia ubiegłego roku. Izba musiała powołać kolejną osobę, dlatego do ogłoszenia wyroku doszło dopiero dziś (27 lutego). Jak dowiedział się nieoficjalnie portal transport-publiczny.pl, oferta Skody została wykluczona z postępowania; co najważniejsze Izba unieważniła też czynność unieważnienia postępowania. Tramwaje Warszawskie muszą zatem dokonać ponownej oceny ofert. KIO nie przywróciła jednak oferty Solaris-Stadler co oznacza, że na tę chwilę w grze pozostają Hyundai oraz Pesa, której oferta podobnie jak propozycja Skody, przekroczyły budżet. Tramwaje Warszawskie ogłosiły wielki przetarg na zakup do 213 nowych tramwajów poprzednią wiosną. Chodzi o 123 pojazdy w zamówieniu podstawowym i 90 w opcji. Zadaniem producenta w zadaniu podstawowym jest dostawa 85 tramwajów dwukierunkowych oraz 18 pojazdów jednokierunkowych o długości do 33 m, a także 20 wozów krótszych, o długości do 24 m. Prawo opcji obejmuje z kolei 45 tramwajów dwukierunkowych i tyle samo jednokierunkowych o długości do 33 m. (Transport-publiczny)

Komentarze