Kilka pociągów ED161 „Dart” wyłączonych z ruchu

Od poniedziałku kilka pociągów obsługiwanych na co dzień składami Dart prowadzonych jest składami wagonowymi. Jak tłumaczy PKP Intercity, przyczyną jest kumulacja wyłączeń awaryjnych po zdarzeniach losowych. 11 marca uruchomiono skład zastępczy tylko za IC Pilecki. Problemy zaczęły się na dobre 12 marca. Aż sześć pociągów kategorii IC pomiędzy Warszawą a Wrocławiem i Raciborzem było obsługiwanych zastępczymi składami wagonowymi. Wczoraj na trasy wyjechały składy wagonowe za pojazdy Dart w IC 6122/3 Dąbrowska, IC 4122/3 Wysocki, IC 1614/5 Słowacki oraz IC 6110/1 Asnyk. Natomiast IC 6112/3 Orzeszkowa relacji Jelenia Góra – Białystok uruchomiony został od stacji Wrocław Główny, a na odcinku Jelenia Góra – Wrocław Główny przejazd podróżnych zaplanowano pociągiem Kolei Dolnośląskich, od Wrocławia Głównego pojechał skład zastępczy. Z kolei dziś składy wagonowe obsługują cztery połączenia zamiast Dartów: IC 1610 Asnyk, IC 6114 Słowacki, IC 1612 Orzeszkowa oraz IC 61171 Karkonosze. Dla pasażerów te zmiany oznaczają m.in. brak wagonu gastronomicznego, a w połowie przypadków także brak wagonu przystosowanego do przewozu osób z niepełnosprawnością i poruszających się na wózkach inwalidzkich. – Utrudnienia w realizacji planowych obiegów pojazdami serii ED161 (Dart) wynikają z kumulacji wyłączeń awaryjnych po zdarzeniach losowych – poinformowała „Rynek Kolejowy” rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska. Jak ustaliliśmy u producenta pojazdów – Pesy Bydgoszcz – w ruchu jest 15 składów. Według nieoficjalnych informacji, do których dotarł „RK’, jeden z Dartów jest od wielu miesięcy wyłączony z ruchu po najechaniu na wycięty kawałek szyny, natomiast pozostałe wyłączone są z następujących powodów: konieczność wymiany szyby czołowej; wypadek na przejeździe; konieczność wymiany pantografu oraz konieczność wymiany sprężarki w lodówce. Nie wiadomo jeszcze, kiedy do ruchu wrócą przynajmniej dwa składy – bo taka liczba umożliwi wykonanie rozkładu jazdy – ale powinno się to stać jeszcze w tym tygodniu. (Rynek Kolejowy)

Komentarze