Nowa lokomotywa Smartron Siemensa uzyskała homologację do pracy na sieci kolejowej

Nowa lokomotywa Smartron Siemensa uzyskała homologację do pracy na sieci kolejowej w Niemczech. Producent wypróbuje w ten nowy sposób sprzedaży taboru kolejowego - bez dostosowywania produktu oddzielnie dla każdego klienta. Czyli tak, jak robią koncerny samochodowe. Siemens oferuje nową lokomotywę na trasy kolejowe w Niemczech. Jak zapewnia, lokomotywa Smartron została specjalnie zaprojektowana dla specyficznych wymagań transportowych i "zapewnia wszelkie korzyści płynące ze standaryzacji". Wstępnie skonfigurowana lokomotywa Smartron została zaprojektowana dla obsługi pociągów towarowych na liniach kolejowych w Niemczech. Zapewnia efektywność kosztową i najwyższe standardy bezpieczeństwa - informuje producent. O co chodzi? Jak potwierdził "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Siemensa Marcin Górecki, Smartron jest zbudowany na sprawdzonych podzespołach z lokomotywy Vectron, których sprzedano już 630 dla ponad 35 przewoźników z całej Europy. Projektując Vectrona, Siemens zdecydował się na daleko posuniętą produkcję seryjną - do pewnego momentu budowa wszystkich typów jest wspólna i może być realizowana jeszcze przed zamówieniem. Teraz producent idzie o krok dalej - proponuje jeden model konkretny model, w jednym kolorze i w jednej konfiguracji, służący do ruchu towarowego. Ten sposób produkcji i sprzedaży jest bliższy segmentowi samochodowemu niż kolejowemu, który tradycyjnie indywidualizuje zamówienia - przez co rosną koszty. Lokomotywa nie jest więc właściwie nowa, ale nowy jest sposób sprzedaży, dzięki któremu Siemens proponuje szybszą dostawę i niższą cenę. Smartron został już dopuszczony do ruchu w Niemczech. Lokomotywy mogą już być zamawiane, a pierwsze dostawy mogą mieć miejsce już w drugiej połowie 2018 roku. Pierwsza lokomotywa nowej generacji jest gotowa do testów i pokazów dla przyszłych klientów. - Oferujemy naszym klientom mocną i niezawodną lokomotywę skonfigurowaną do określonych zadań, a proces zamawiania i kupna jest bardzo uproszczony. Jest jedna standardowa wersja, jeden standardowy kontrakt i jedna standardowa cena, to idea przyświecająca nowej lokomotywie Smartron - powiedziała Sabrina Soussan, prezes branży Mobility w Siemens AG. Lokomotywa Smartron ma moc 5.6 MW, a maksymalna prędkość to 140km/h. Pojazd zbudowany został do pracy na standardowym torze 1.435mm i waży około 83 ton. Smartron jest zaprojektowany do zasilania z sieci 1,5-kV AC i jest wyposażony w system ciągłej komunikacji kabinowej PZB/LZB. Lokomotywa będzie dostarczana w standardowym kolorze “Capri Blue.” (Rynek Lotniczy)

Komentarze