Pierwsza z dziesięciu lokomotyw 311Da w PKP LHS

W bazie PKP LHS w Zamościu jest już pierwsza z dziesięciu lokomotyw 311Da. Do końca roku Newag ma zmodernizować do tego typu jeszcze dziewięć spalinowozów. W lipcu ubiegłego roku producent taboru z Nowego Sącza poinformował o zawarciu z PKP LHS umowy na modernizację 10 lokomotyw spalinowych ST44 do typu 311Da. Wartość kontraktu szacuje się na prawie 100 mln zł netto. Newag wykonał zamówienie przed terminem - pierwsza zmo­der­ni­zo­wana loko­mo­tywa miała zostać dostarczona do końca marca tego roku, ale lokomotywę zobaczyliśmy w bazie w Zamościu już podczas wczorajszego otwarcia nowego LCS-u. Dostawa wszystkich lokomotyw ma nastąpić do końca tego roku. - Umowa jest realizowana zgodnie z harmonogramem. Kolejne lokomotywy będą sukcesywnie przekazywane w najbliższych miesiącach - mówi "RK" rzecznik Newagu Łukasz Mikołajczyk. Spalinowa loko­mo­tywa towa­rowa typu 311D/311Da powstała w wyniku grun­tow­nej moder­ni­za­cji loko­mo­tywy pro­duk­cji rosyj­skiej typu M62, zna­nej na pol­skim rynku kole­jo­wym pod oznaczeniem ST44. Od 2007 r. Newag wyko­nał już kil­ka­dzie­siąt moder­ni­za­cji tego typu. Jak poinformowali "RK" przedstawiciele PKP LHS, najnowsza modernizacja w porównaniu z poprzednimi ma przede wszystkim lepiej wyciszoną kabinę maszynisty. Większych zmian nie wprowadzano, żeby zachować jednolitość użytkowanego taboru. Po zakoń­cze­niu moder­ni­za­cji PKP LHS będzie dys­po­nować łącznie 27 szt. tego typu loko­mo­tyw. (Rynek Kolejowy)

Komentarze