PKP Intercity podpisze umowę na 20 Griffinów w drugim kwartale

W ubiegłym tygodniu maszyniści PKP Intercity zakończyli szkolenie na dwóch wynajętych lokomotywach serii Griffin i oba elektrowozy zaczęły prowadzić rozkładowe pociągi, m.in. na trasach z Gdyni do Krakowa i z Warszawy do Przemyśla. Przewoźnik wydzierżawił dwa Griffiny od firmy Newag jako pojazdy zastępcze na czas naprawy elektrowozów serii EP09, wykonywanych również przez firmę z Nowego Sącza. PKP Intercity odebrało lokomotywy 5 marca i do niedawna szkoliło maszynistów z ich obsługi. Od minionego tygodnia obie maszyny prowadzą już pociągi z pasażerami. Wydzierżawienie od Newagu jednostek serii E4DCUd (Griffin z pomocniczym silniem spalinowym) jest dla przewoźnika okazją do przetestowania lokomotyw, które od dawna planuje kupić do prowadzenia składów TLK. Pod koniec ubiegłego roku Newag zwyciężył w przetargu na dostawę 20 nowych Griffinów dla PKP Intercity w wersji bez silnika pomocniczego. Nie wiadomo jak w ocenie PKP IC wypadają pierwsze kursy wykonane wynajętą lokomotywą. Agnieszka Serbeńska, rzecznik operatora, informuje, że jest zbyt wcześnie aby podsumować wrażenia z użytkowania pojazdów. Podpisanie umowy na zakup 20 Griffinów zaplanowane jest na drugi kwartał tego roku. (Kurier Kolejowy)

Komentarze