Zakończono modernizację wszystkich peronów na stacji Poznań Główny

Od 11 marca pasażerowie mogą już korzystać z wszystkich zmodernizowanych peronów stacji Poznań Główny. Właśnie zakończył się ostatni etap tych prac – modernizacja peronu nr 5. Za 49 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowały 4 perony, tunel i tory po stronie zachodniej stacji. Ostatnim z modernizowanych w Poznaniu Głównym peronów był peron 5. Wydłużono go o 115 metrów, perony umieszczono na wysokości 55 cm. – Pojawiła się nowa estetyczna nawierzchnia z dużych, grubych na 5 cm płyt granitowych, nowoczesne oświetlenie, ławki, elektroniczne tablice informacyjne i system dynamicznej informacji pasażerskiej, odrestaurowana została zabytkowa wiata – powiedział Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK. Modernizacja infrastruktury kolejowej po stronie zachodniej stacji rozpoczęła się w październiku 2015 r. a zakończyła w pierwszej dekadzie marca 2018 r. Obejmowała remont nie tylko peronów nr 4a, 4, 5 i 6, ale także modernizację torów i tunelu w ich obrębie. Wszystkie perony zostały podwyższone do 55 cm, a dwa z nich zostały także wydłużone – peron nr 5 o 115 m a peron nr 6 o 165 m. Dzięki temu wzrosła przepustowość stacji Poznań Gł. Dzisiaj na stacji możliwe jest odprawianie ponad 420 pociągów na dobę – mówi Wolny. Historyczne wiaty z peronów nr 5 i 6 zostały odnowione pod okiem konserwatora zabytków. Ponadto peron nr 4a, który dotychczas był niezadaszony, otrzymał zabytkową, w pełni odrestaurowaną wiatę przeniesioną z peronu nr 2. Modernizacja infrastruktury kolejowej po stronie zachodniej stacji obejmowała także tunel, który został wyposażony w dodatkowe 3 windy na perony i nowe oświetlenie oraz monitoring, co zwiększy bezpieczeństwo podróżnych. Wymienione zostały także tory i rozjazdy w obrębie peronów oraz system odwodnienia, który ma większą przepustowość. Wybudowana została przepompownia z kolektorem odprowadzającym ścieki. Dzisiaj pasażerowie stacji Poznań Główny mogą korzystać łącznie z 10 zmodernizowanych i w pełni wyposażonych peronów. 5 peronów po stronie wschodniej stacji zostało wyremontowanych jeszcze przed Euro 2012. Wykonawcą robót była firma Torpol a ich koszt to około 49 mln zł. Środki te pochodziły z budżetu Państwa i PKP Polskich Linii Kolejowych. (Rynek Kolejowy)

Komentarze