Ceske drahy ogłosiły przetarg na dostawę do 120 nowych pociągów do obsługi linii regionalnych

Ceske drahy ogłosiły przetarg na dostawę do 120 nowych pociągów do obsługi linii regionalnych. Obejmuje on 60 nowoczesnych jednostek elektrycznych o pojemności 240 miejsc i 60 spalinowych o pojemności 120 miejsc. Umowa ramowa zawarta z producentem ma umożliwić elastyczność w odpowiedzi na zapotrzebowanie ze strony regionów, jak najszybciej po zawarciu umów o świadczenie usług transportowych, poprzez wprowadzanie nowych i komfortowych pojazdów. "Przetarg na dostawę tych pojazdów ma zabezpieczyć nas na wypadek zawierania umów o świadczenie usług transportowych po 2019 i jak najszybsze wprowadzenie do ruchu nowoczesnych, bezbarierowych pociągów, wyposażonych w informacyjne systemy audiowizualne czy połączenie WiFi z Internetem"- wyjaśnił Pavel Krtek, dyrektor generalny ČD. Nowoczesne pociągi elektryczne Zwycięski oferent musi dla Kolei Czeskich dostarczyć nowoczesne, klimatyzowane, niskopodłogowe elektryczne zespoły trakcyjne o pojemności 240 miejsc, przeznaczone dla linii dwóch głównych systemów trakcyjnych w Republice Czeskiej (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC) i prędkości do 160 km/h. Podczas pracy, maksymalnie 3 jednostki muszą być połączone w jeden pociąg sterowany przez jednego maszynistę. Łączna pojemność w takim przypadku to 720 miejsc siedzących. Wysokie bezpieczeństwo zapewniać ma najnowocześniejszy europejski system ETCS. Oczekuje się, że wartość tej umowy ramowej wyniesie około 9,7 miliarda CZK. "Nasze nowe pociągi muszą oferować wygodną podróż do wszystkich klientów, niezależnie od tego, czy zamierzają do pracy, szkoły, w celach rozrywkowych czy też są niepełnosprawnymi pasażerami. Mają być klimatyzowane, wyposażone w gniazda elektryczne do zasilania telefonów komórkowych i innych urządzeń elektronicznych, bezprzewodowy dostęp do Internetu, miejsce na wózki dziecięce i rowery, przewijak dla mam podróżujących z najmniejszymi dziećmi "- dodaje Miroslav Kupec, członek zarządu ČD. Koleje Czeskie chcą pozyskać także nowoczesne, klimatyzowane, spalinowe jednostki niskopodłogowe o pojemności 120 miejsc, przeznaczone do transportu regionalnego i międzyregionalnego, które spełniają aktualne surowe normy emisji. Podczas pracy będzie można połączyć je w składy złożone z 3 jednostek, kierowane przez jednego maszynistę. Łączna pojemność to 360 miejsc siedzących. Wysokie bezpieczeństwo zapewniać ma najnowocześniejszy europejski system ETCS i system łączności GSM-R. Jednostki muszą kursować z maksymalną prędkością co najmniej 120 km/h. Oczekuje się, że wartość tej umowy ramowej wyniesie około 5,1 miliarda CZK.

Komentarze