Alstom rozpoczął montaż Wi-Fi w pociągach Pendolino

Montaż Wi-Fi w pociągach Express InterCity Premium trwa!. 28 sierpnia br. spółka PKP Intercity podpisała umowę z firmą Alstom na instalację urządzeń Wi-Fi w składach Express InterCity Premium (EIP), wyprodukowanych przez Alstom. Pierwsze pociągi Pendolino z dostępem do bezpłatnego, bezprzewodowego internetu wyjadą na tory jeszcze w tym roku. Kontrakt opiewa na kwotę 31,7 mln zł i oprócz instalacji Wi-Fi obejmuje również jego utrzymanie świadczone przez 5 lat. Wyższy komfort podróży Jak wynika z badań satysfakcji klienta przeprowadzonych przez PKP Intercity, podróżni decydują się na ofertę Express InterCity Premium przede wszystkim ze względu na wysokie bezpieczeństwo i komfort podróżowania. Pasażerowie cenią sobie gwarancję miejsca siedzącego, łatwy dostęp do gniazdka z prądem, wygodne fotele oraz możliwość skorzystania ze specjalnej Strefy Ciszy. Pociągi przystosowane są także do potrzeb osób niepełnosprawnych, jak również zapewniają komfortową podróż rodzinom z dziećmi. Już wkrótce pasażerowie EIP będą mogli także korzystać z bezpłatnego, bezprzewodowego internetu. Sektor kolejowy diametralnie się zmienia w ostatnich latach. Naszym celem jest kolej bezpieczna, komfortowa i punktualna. Dążymy do tego celu dzięki kompleksowym inwestycjom realizowanym zarówno w zakresie infrastruktury kolejowej, jak i taboru. Wszystko po to, aby w perspektywie roku 2023 posiadać w Polsce w pełni zmodernizowaną i nowoczesną kolej. Na ten obraz składa się szereg umów realizowanych rokrocznie przez podmioty Grupy PKP. Jedną z nich jest podpisana właśnie umowa na montaż urządzeń Wi-Fi w 20 składach Pendolino, na podstawie której jeszcze w tym roku na tory wyjadą pierwsze składy EIP z dostępem do bezprzewodowego internetu – mówi Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury. Montaż bezprzewodowego internetu w składach EIP rozpocznie się we wrześniu. W sierpniu br. odbyły się testy pilotażowe urządzeń Wi-Fi w Pendolino, które wypadły pomyślnie. Pociągi Pendolino wzbogacą liczbę składów wyposażonych w dostęp do internetu. W tym momencie sieć Wi-Fi dostępna jest w 171 wagonach PKP Intercity oraz 40 składach zespolonych (PesaDart, Flirt3). Przewoźnik planuje, że do końca 2018 r. Wi-Fi będzie dostępne w 200 wagonach konwencjonalnych i liczba ta będzie stale zwiększana – dodaje Andrzej Bittel, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury. Dzisiejsza umowa to kolejny krok w podnoszeniu jakości obsługi naszych klientów. Dokładamy starań, aby zapewnić pasażerom komfort na każdym etapie podróży. W XXI wieku dostęp do Internetu w przestrzeni publicznej to jeden z najczęściej oczekiwanych standardów. Dlatego zapewniamy go w coraz większej liczbie pociągów oraz na dworcach kolejowych – mówi Krzysztof Mamiński, Prezes Zarządu PKP S.A. Szczegóły montażu Za instalację urządzeń Wi-Fi w składach Pendolino (ED250) będą odpowiedzialne zespoły Alstom w Warszawie. W ramach umowy spółka stworzy zespół projektowy do instalacji Wi-Fi, jak również zapewni dostawę i konserwację tych urządzeń oraz przeszkolenie personelu PKP Intercity. Prace związane z instalacją urządzeń Wi-Fi będą przebiegały w taki sposób, aby pojazdy ED250 mogły realizować planowe połączenia, zgodnie z rozkładem jazdy. Zależy też nam na tym, aby wdrożenie bezprzewodowego internetu przebiegło szybko i sprawnie. Dlatego instalacja na pierwszych dwóch składach będzie pod szczególną naszą uwagą, by uzyskać całkowitą pewność prawidłowego funkcjonowania zastosowanych rozwiązań systemowych – zapowiada Marek Chraniuk, Prezes Zarządu PKP Intercity. W ramach kontraktu pomiędzy PKP Intercity a firmą Alstom, która jednocześnie będzie świadczyła usługę operatora telekomunikacyjnego, zostanie zawarta także odpowiednia umowa powierzenia danych. Tym samym dane użytkowników będą zabezpieczone w sposób należyty i zgodny z obowiązującą ustawą o ochronie danych osobowych. Cieszymy się, że to właśnie Alstom powierzono instalację sieci Wi-Fi w pociągach Pendolino. Wiemy, że polscy pasażerowie na to czekają i jesteśmy pewni, że podwyższy to ich komfort i zadowolenie z podróży. Jest dla nas ważne również, że nasz klient będzie miał tabor, odpowiadający najwyższym europejskim standardom – powiedział Lesław Kuzaj, Prezes Alstom w Polsce. PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia uruchamia około 360 pociągów oraz realizuje największy w historii Spółki program inwestycyjny w tabor i zaplecza techniczne. W ramach strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” Spółka wyda ok 7 mld zł na wyższy komfort pasażerów. W ramach strategii Spółka kupi i zmodernizuje wagony, lokomotywy, składy zespolone oraz przebuduje stacje postojowe. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru. Alstom Polska już od 20 lat jest czynnie obecny na polskim rynku, gdzie prowadzi swoją działalność produkcyjną w Chorzowie. Alstom zatrudnia w Polsce 1 600 osób w Katowicach i Warszawie przy produkcji pociągów, usługach serwisowych dla pociągów Pendolino oraz innych projektach z zakresu mobilności. Fabryka w Chorzowie jest światowym centrum kompetencyjnym firmy Alstom, która specjalizuje się w produkcji metra, tramwajów, pociągów regionalnych oraz komponentów dla transportu miejskiego i podmiejskiego. Fabryka Alstom, w pełni przygotowana do produkcji pojazdów szynowych na eksport, bierze udział w znaczących projektach dotyczących rozwoju miejskiej mobilności na świecie, np. metra w Rijadzie czy metra w Dubaju.(PKP Intercity)

Komentarze