Piętrowy ezt Bombardier Twindexx dla SBB już gotowy

Szwajcarski Urząd Transportowy (BAV) poinformował, że nowy ośmioczłonowy, piętrowy zespół trakcyjny Bombardier Twindexx otrzymał dokumenty, które pozwolą mu wyjechać na tory z pasażerami. – Oznacza to, że jedne z najnowocześniejszych zespołów trakcyjnych w Europie, mogą zostać wdrożone do nowej siatki połączeń, która zostanie uruchomiona 9 grudnia 2018. Na razie licencja wydana została na dwuletni okres próbny, co jest sytuacją typową dla nowego taboru w Szwajcarii – poinformował Bombardier. Zamówienie pociągów od Bombardiera ma bardzo długą historię. SBB rozstrzygnęło przetarg na korzyść Bombardiera już w 2010, ale później uwagi do pociągów zgłosiły organizacje osób niepełnosprawnych, które z sukcesem doprowadziły do zmian organizacji wnętrza pojazdów. Później pojawił się szereg problemów technicznych, począwszy od kłopotów z aerodynamicznymi pudłami, przez silniki trakcyjne i oprogramowanie. Ostatecznie Bombardier, w ramach rekompensaty za opóźnione dostawy, zgodził się dostarczyć SBB osiem dodatkowych pociągów. Łącznie będzie ich więc 62. Pierwszy z pojazdów rozpoczął nadzorowane jazdy z pasażerami 26 lutego 2018. Pociągi mają operować na trasach dalekobieżnych (23 zestawów ośmiowagonowych) i międzyregionalnych (30 ośmiowagonowych i 9 czterowagonowych), na których występują największe potoki pasażerskie, mają bowiem aż 1300 miejsc siedzących. Ponadto we wnętrzu znalazły się liczne półki na bagaż, nowoczesna i czytelna informacja pasażerska i system wskazujący rezerwację miejsca. Niektóre z elektrycznych zestawów będą miały przestrzeń barową a także przedziały dla rodzin. Pociągi będą mogły rozpędzić się do 200 km/h. Będą kursować głównie w korytarzach: Zurych – Berno, Zurych – Chur oraz na bardzo uczęszczanej trasie St Gallen – Zurych – Berno – Genewa. (Rynek Kolejowy)

Komentarze