Prototyp zasilanego bateryjnie FLIRT-a przeszedł pierwszy test

Prototyp zasilanego bateryjnie FLIRT-a pokonał trasę z zakładu Stadlera w Berlinie-Pankow do Schildow w Brandenburgii bez korzystania z zewnętrznego źródła zasilania.FLIRT Akku został zaprojektowany przez inżynierów Stadlera i uzyskał dofinansowanie z Federalnego Ministerstwa Gospodarki i Energii Niemiec w kwocie dwóch milionów euro. Zaprojektowany do eksploatacji na odcinkach częściowo lub niezelektryfikowanych prototyp może przejechać na zasilaniu z baterii 80 km przy prędkości jazdy do 140 km/h. Pojazd może obsługiwać 80 procent niezelektryfikowanych tras w Niemczech. Ładowanie baterii jest możliwe podczas jazdy pod siecią trakcyjną, jak również na niezelektryfikowanych stacjach końcowych. Ponadto baterie można ładować za pomocą energii wytworzonej podczas hamowania. FLIRT Akku osiąga maksymalną prędkość 140 km/h, dzięki czemu nadaje się do eksploatacji na trasach, gdzie obecnie wykorzystuje się pojazdy z napędem spalinowym. Emisja hałasu przez pojazd jest znacznie niższa niż porównywalnych pojazdów napędzanych silnikiem wysokoprężnym. Trójczłonowy pojazd testowy może pomieścić 310 pasażerów, z czego 154 na miejscach siedzących. Zaprezentowany prototyp posiada dopuszczenie do ruchu pasażerskiego i będzie jeździł na wybranych trasach od 2019 roku. Stadler liczy na zainteresowanie pojazdem ze strony przewoźników takich krajach jak Niemcy, Austria, Wielka Brytania, Holandia i Włochy. (Kurier Kolejowy)

Komentarze