Siemens Mobility dostarczy 94 pociągi Inspiro do Londynu

Siemens Mobility podpisał kontrakt z London Underground (LUL), spółką córką przedsiębiorstwa Transport for London (TfL), odpowiadającą za system kolei miejskiej w stolicy kraju, na zaprojektowanie i budowę 94 pociągów dla londyńskiego metra. Kontrakt opiewa na sumę 1,5 mld funtów (ok. 7 mld zł) i ma na celu wymianę taboru jeszcze z lat siedemdziesiątych. Pociągi będą obsługiwały linię Piccadilly, a pierwsze dostawy rozpoczną się w 2023 r. – Nasze nowe pociągi metra dla Londynu będą charakteryzować się znacznie zwiększoną pojemnością i częstotliwością kursowania na linii Piccadilly. Dzięki podpisaniu umowy wraz z utrzymaniem na cały cykl życia pojazdu możemy zadbać także o to, by mieszkańcy Londynu cieszyli się jak największą niezawodnością i dostępnością naszych składów – powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility. – Wprowadzenie nowych pociągów na linię Piccadilly znacząco zwiększy jakość publicznego transportu dla milionów naszych podróżnych, linia będzie obsługiwała więcej pociągów, które będą kursowały częściej i bardziej niezawodnie w nadchodzących dekadach. Zamówienie ma na celu wymianę taboru na linii Piccadilly w latach siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Dostawy nowych pociągów rozpoczną się w 2023 r. i pomogą spełniać potrzeby nieustannie rosnącej populacji Londynu – powiedział Nigel Holness, dyrektor wykonawczy spółki London Underground. Nowe, przestronne pociągi dla linii Piccadilly są oparte na znanej z warszawskiego metra platformie Inspiro. Oferują pasażerom znacznie większy komfort podróżowania. Pociągi metra najnowszej generacji mają szersze drzwi, obszerniejsze przejścia i w pełni klimatyzowane wagony. Dodatkowo pokładowy system informacyjny pomoże podróżnym lepiej planować następny etap podróży. W ramach kontraktu Siemens Mobility będzie odpowiadać za dostarczanie części zamiennych przez okres pięciu lat od daty oddania pierwszych pociągów. Siemens Mobility zapewni również wsparcie techniczne na cały 40-letni cykl życia pojazdów, po tym jak pierwotna gwarancja wygaśnie. Dodatkowo spółka LUL zamówiła pakiet usług cyfrowych opartych na technologii Railigent.(transport-publiczny)

Komentarze