Stadler i FNM zawarły umowę ramową na dostawę hybrydowych składów dla kolei regionalnej

Stadler i FNM zawarły umowę ramową na dostawę hybrydowych składów dla kolei regionalnej. Czas obowiązywania kontraktu to osiem lat. Od razu zamówiono pierwsze 30 pociągów, a kontrakt umożliwia dostawy kolejnych 20 pojazdów. Spółka FNM (Ferrovie Nord Milano), notowana na giełdzie już od 1926 r., w 57,57 proc. należy do włoskiego Regionu Lombardii, a w 14.5 proc. do Kolei Włoskich (FS). Jest przedsiębiorstwem i jednocześnie integratorem transportu. W sektorze mobilności to jeden z największych niepaństwowych inwestorów. Ferrovie Nord Milano posiadają strategię zakupu nowych pociągów wartą aż 1,6 mld euro, która zostanie sfinansowana przez Region Lombardii. W ubiegłym roku w ramach jej realizacji FNM ogłosił przetarg na dostawę do 50 pojazdów w ramach umowy ramowej, który wygrał Stadler. Umowa ramowa będzie obowiązywać przez osiem lat i przewiduje dostarczenie hybrydowych pociągów z napędem spalinowo-elektrycznym, przeznaczonych do ruchu na odcinkach mieszanych - z siecią trakcyjną oraz niezelektryfikowanych. Gwarantowana minimalna wielkość zamówienia to 30 pociągów, maksymalna 50. Dwukierunkowe, trójczłonowe pojazdy o długości 66,8 metrów pomieszczą 328 pasażerów, w tym 168 na miejscach siedzących, a ich maksymalna prędkość wyniesie 140 km/h. Pojazdy będą wyposażone w toaletę, oświetlenie LED, Wi-Fi, gniazdka zasilania 230 V i USB oraz system informacji pasażerskiej. Zabudowany zostanie również system oświetlenia ostrzegawczego, sygnalizującego otwieranie i zamykanie drzwi. Wysuwane stopnie zrównane z poziomem peronu ułatwią wsiadanie i wysiadanie osobom o ograniczonej mobilności. W pojeździe przewidziane są również miejsca na przewóz rowerów. Cena za jeden pojazd zaproponowana przez Stadlera wyniosła ponad 6,3 mln euro. Umowa ramowa obejmuje również planowe usługi utrzymania na poziomie P1, ponowne uruchomienie pojazdów po aktach wandalizmu oraz po naprawach powypadkowych.Wraz z zawarciem umowy ramowej spółka córka FNM, Ferrovienord, podpisała ze Stadlerem pierwszą umowę wykonawczą na dostawę 30 pojazdów, opiewającą na łączną kwotę ponad 190 mln euro. Pierwsze pociągi będą dostarczane w 2021 roku. Spółka Ferrovienord, która zarządza siecią kolejową obejmującą 331 km i 124 stacje z pięcioma liniami zlokalizowanymi w prowincjach Mediolan, Brescia, Como, Monza e della Brianza i Novara. Oprócz działalności związanej z przewozami kolejowymi, Ferrovienord jest odpowiedzialne za planowe i pozaplanowe działania utrzymania sieci kolejowej, prace dostosowawcze, działania modernizacyjne oraz budowę nowych obiektów. (Rynek Kolejowy)

Komentarze