Alstom dostarczy nowe pociągi regionalne dla CFL

Alstom został wybrany na dostawcę 34 dwupoziomowych pociągów regionalnych Coradia o dużej zdolności przewozowej, w ramach kontraktu, którego całkowita wartość wynosi około 360 mln euro. 
Nowa flota będzie składała się z pociągów o długości 80 m i 160 m, które będą dostarczane począwszy od grudnia 2021 r. Pociągi, osiągające maksymalną prędkość 160 km/h, będą eksploatowane w sieci krajowej, a także w Belgii i we Francji.
Jak podaje Alstom, pociągi przeznaczone dla CFL (Chemins de Fer Luxembourgeois, narodowy przewoźnik kolejowy w Luksemburgu) będą wyposażone w duże, dobrze oświetlone przestrzenie przeznaczone do czytania i odpoczynku, miejsca na rowery, a także toalety i strefy dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Pociągi wyposażone są w sieć WiFi i oświetlenie LED. Na pokładzie znajduje się dynamiczny system informacji pasażerskiej. Dla zwiększenia bezpieczeństwa pasażerów i załogi we wszystkich wagonach zamontowane będą kamery monitorujące.
- Cieszymy się, że zdobyliśmy zaufanie CFL i będziemy mogli zapewnić jego pasażerom niezawodne, energooszczędne, pewne i wygodne rozwiązanie w zakresie transportu. Oferowany przez nas nowy pociąg łączy w sobie wszystkie najnowsze innowacyjne rozwiązania z naszej sprawdzonej platformy Coradia. Dzięki całkowitej zdolności przewozowej wynoszącej ponad 15 000 miejsc pociągi te umożliwią CFL przewóz większej liczby pasażerów w bezpieczny sposób, a tym samym zwiększą mobilność i dostępność w całym Luksemburgu - mówi Gian Luca Erbacci, starszy wiceprezes Alstom na Europę cytowany w komunikacie prasowym.
- Sprawdzona technologia i pociąg przygotowany na przyszłość – oto, co Alstom oferuje CFL i naszym podróżnym. Cieszymy się na tę przyszłą współpracę. Nowe pociągi są niezbędne, abyśmy mogli zastąpić obecny sprzęt i obsłużyć przewidywaną dużo większą liczbę podróżnych w Luksemburgu - dodaje Marc Wengler, Dyrektor Generalny CFL
Nowe pociągi przeznaczone dla CFL należą do gamy pociągów modułowych Coradia. Będą produkowane w zakładzie Alstom w Barcelonie (Hiszpania). Inne zakłady europejskie uczestniczące w tym projekcie to m.in. Charleroi (Belgia), Reichshoffen, Tarbes, Ornans, Villeurbanne (Francja), Savigliano (Włochy) i Salzgitter (Niemcy). Według deklaracji, pociągi spełnią normy interoperacyjności i będą wyposażone w systemy sterowania ERTMS (ETCS poziom 2 baseline 3) i TBL1+.  (Rynek Kolejowy)

Komentarze