Cegielski przebuduje wagony klasy 1 na restauracyjne

PKP Intercity chcą wykonać modernizację trzech wagonów restauracyjnych, przy okazji przeprowadzania napraw okresowych na 5. poziomie utrzymania. Jednostki te, po wykonanej usłudze, mają być wagonami bezprzedziałowymi, przystosowanymi do celów gastronomicznych. Przewoźnik wymaga udzielenia 36-miesięcznej gwarancji.

Czytaj więcej: http://www.infobus.pl/pkp-intercity-zmodernizuja-trzy-wagony-restauracyjne_more_80579.html
PKP Intercity chcą wykonać modernizację trzech wagonów restauracyjnych, przy okazji przeprowadzania napraw okresowych na 5. poziomie utrzymania. Jednostki te, po wykonanej usłudze, mają być wagonami bezprzedziałowymi, przystosowanymi do celów gastronomicznych. Przewoźnik wymaga udzielenia 36-miesięcznej gwarancji.

Czytaj więcej: http://www.infobus.pl/pkp-intercity-zmodernizuja-trzy-wagony-restauracyjne_more_80579.html
Tylko FPS H. Cegielski zgłosił się do przetargu związanego z kompleksową modernizacją wagonów 1 klasy z przedziałami menadżerskimi (typ 145Ab) i ich przebudowy na wagony restauracyjne. PKP Intercity wybrała ofertę producenta. Przetarg na naprawę główną wagonów, ich modernizację i przebudowę na wagony restauracyjne opisaliśmy w momencie jego ogłoszenia – pod koniec lipca. Jest o tyle szczególny, że przebudowie na wagony gastronomiczne mają ulec wagony 1. klasy z przedziałami menadżerskimi, wyprodukowane w niewielkiej liczbie w połowie lat 90. Pierwotnie otwarcie ofert miało mieć miejsce 28 sierpnia 2018 roku, ale PKP Intercity dwukrotnie zmieniało terminy ogłoszenia oferentów. Ostatecznie 9 października dowiedzieliśmy się, że jedyną ofertę w przetargu złożył FPS H. Cegielski. Poznański producent zaoferował wykonanie przebudowy z modernizacją za kwotę 61,3 mln zł brutto i późniejszy przegląd na poziomie P3 za 135,3 tys. zł brutto (również objęty przetargiem) dla każdego wagonu z osobna. Okres gwarancji na wykonane prace określono na 36 miesięcy. Pierwszy wagon miałby być gotowy w 250 dni od podpisania umowy, a oddanie każdego kolejnego zaplanowano w 80 dni po tym terminie (jeden po drugim).Pomimo tego, że PKP Intercity określiło budżet na przebudowę wagonów na kwotę 52,3 mln zł brutto, to spółka zdecydowała się go podnieść. 15 grudnia 2018 PKP Intercity poinformowało o wyborze oferty FPS H. Cegielski. Oczekujemy teraz na podpisanie umowy z producentem. Przyczyną dla której PKP Intercity przebuduje wagony 1 klasy z przedziałami menadżerskimi na restauracyjne jest mała liczba tych drugich w spółce. W październiku 2017 r. 6 wagonów tego typu, "na 14 lat przed terminem wynikającym z cyklu utrzymaniowego" zostało wycofanych z eksploatacji. – W celu poprawy sytuacji w tej grupie wagonów, PKP Intercity w lipcu 2018 r. ogłosiło postępowanie na wykonanie modernizacji 10 wagonów, które po wykonaniu naprawy będą wagonami gastronomicznymi i uzupełnią ofertę przewoźnika w tym zakresie – napisał w odpowiedzi Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MI. Zapytaliśmy PKP Intercity jaka była przyczyna skreślenia ze stanu tak wielu wagonów, krótko po ich modernizacji. (Rynek Kolejowy)

Komentarze