Chiński rząd zatwierdził budowę liczącej 77 km linii kolei dużych prędkości

Chiński rząd zatwierdził budowę liczącej 77 km linii kolei dużych prędkości. Trasa połączy Ningbo (miasto portowe, zlokalizowane na południe od Szanghaju) z archipelagiem Zhoushan. Ponad 16 km nowej linii będzie poprowadzone tunelem podmorskim, pierwszym w historii kolei dużych prędkości w Chinach. Dzięki nowej trasie, która zostanie zintegrowana z istniejącą siecią KDP, będzie można w 80 minut pokonać trasę m.in. z Hangzhou – stolicy prowincji Zhejiang, do Zhoushan w 80 minut. W tej chwili podróż zajmuje ok. 4,5 godziny autobusem oraz 2,5 godziny samochodem. Nowa linia będzie przystosowana do eksploatacji z prędkością do 250 km/h. Wartość inwestycji to ok. 25.2 mld juanów (3,7 mld dolarów). Projekt zostanie sfinalizowany w 2025 roku. Chiński tunel, który będzie fragmentem trasy, będzie trzecim co do długości tego typu obiektem na świecie. Najdłuższy tunel KDP znajduje się w tej chwili w północnej Japonii. Kolejny pod względem długości jest Eurotunel, łączący Europę kontynentalną z Wyspami Brytyjskimi. Chińska sieć kolei dużych prędkości jest w tej chwili najdłuższą na świecie – liczy 12,5 tys. kilometrów. Pozycję lidera Chiny z pewnością utrzymają – szczególnie, że do 2025 roku rząd chce powiększyć sieć do łącznej długości 38 tys. km. Władze kraju przymierzają się również do budowy tunelu pod cieśniną Pohaj, który byłby najdłuższym na świecie. Trasa, licząca 123 km długości, byłaby dłuższa dwukrotnie od Eurotunelu oraz ośmiokrotnie dłuższa od planowanej inwestycji między Ningbo a archipelagiem Zhoushan. (Rynek Kolejowy)

Komentarze