Do lotniska w Monachium łatwiej dojedziemy koleją

Po ponad trzech latach prac budowlanych, federalny minister transportu Andreas Scheuer, bawarski minister transportu Hans Reichhart i Ronald Pofalla z zarządu Deutsche Bahn, dokonali 6 grudnia otwarcia nowej trasy kolejowej w pobliżu Monachium. Nowy łącznik umożliwia bezpośredni dostęp z trasy Freising – Neufahrn – Monachium do linii lotniskowej. Od 9 grudnia uruchomione zostały regularne połączenia z Ratyzbony (Regensburg) przez Landshut, Moosburg i Freising do portu lotniczego Monachium. Nowy ekspres regionalny wyjeżdża na tę trasę co godzinę od 3:18 do 20:14 i o 22:14 z Ratyzbony oraz od 5:28 do 22:28 co godzinę i o 0:28 z lotniska, zaś przejazd wyprodukowanymi przez Bombardiera składami Talent 2 (typ 442) zajmuje 78 minut. To ważny moment dla regionu i drugiego co do liczby obsługiwanych pasażerów w Niemczech lotniska. Dotąd docierały tu bowiem jedynie pociągi szybkiej kolei miejskiej (S1, S8 – 6 składów na godzinę). Prace przy budowie liczącego 2,3 km odcinka („Neufahrner Kurve”) rozpoczęły się w 2015 i zakończone zostały niespełna kilka tygodni temu. Łącznie położono 8,3 km torów, które prowadzą m.in. stalowym mostem o długości 184 metrów nad sześciojezdniową autostradą A94. Koszty projektu w wys. 91 mln euro pokryły Koleje Niemieckie, rząd federalny i kraj związkowy Bawaria. Lotnisko w Monachium jest drugim portem z największym ruchem pasażerskim w Niemczech i siódmym w Europie. W 2017 roku 44,6 miliona pasażerów zjawiło się na monachijskim lotnisku, co daje mu 15. lokatę na świecie pod względem generowanego ruchu. Od marca 2018 r. lotnisko obsługuje loty na 266 kierunkach. To piąty wynik pod względem możliwych kierunków lotu w skali globu. (Rynek Kolejowy)

Komentarze