Kolej z gigantyczną podwyżką za prąd

Koleje Mazowieckie protestują przeciwko blisko 80 proc. wyższym rachunkom, jakie wystawia im PKP Energetyka. Nowy cennik energii to ponad 71,5 mln zł wyższe koszty dla regionalnego przewoźnika.Kto ma dołożyć 71 mln zł do kosztów energii trakcyjnej, albo o ile trzeba będzie podnieść ceny biletów? - pyta marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik na Twitterze. Publikuje też fragment odpowiedzi zarządu Kolei Mazowieckich na zapowiedzianą podwyżkę cen PKP Energetyka.Zmiana cen energii trakcyjnej zelektryzowała Koleje Mazowieckie. PKP Energetyka, monopolista na tym rynku, wprowadził bowiem nowy cennik. ”Taryfy (...) w wysokości 470,22 zł/MWh są nie do zaakceptowania przez Zarząd Spółki KM” – piszą Koleje Mazowieckie.Jak wskazuje w piśmie do PKP Energetyka zarząd spółki, w przypadku KM cena wzrasta o około 80 proc. w stosunku do obecnie obowiązującej umowy trakcyjnej.Z szacunków spółki wynika, że podczas gdy w 2018 roku koszty energii trakcyjnej wyniosą 104,5 mln zł, to w przyszłym roku, koszty te wzrosną o 37,3 mln zł, czyli o 36 proc. uwzględniając nowe stawki od 1 września 2019 r. To już są duże pieniądze, ale ich ogrom dopiero widać w skali roku. Przy założeniu, ze nowe stawki miałyby obowiązywać przez cały rok, koszty energii elektrycznej dla Kolei Mazowieckich byłyby wyższe o około 71,6 mln zł, czyli około 68 proc. – czytamy w piśmie KM. (Money.pl)

Komentarze

  1. W sumie jeżeli chodzi o takie instytucje jak kolej to u nich podwyżka na pewno już idzie w miliony złotych przy takim zapotrzebowaniu. Mnie bardzo zadowala współpraca z https://poprostuenergia.pl/ gdzie praktycznie od pierwszych dni współpracy mam o wiele tańszy prąd niż był dotychczas.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sumie trakcje elektryczne na pewno pobierają bardzo dużo prądu i na pewno ich rachunki są ogromne. Ja także chciałem płacić mało u siebie w domu za prąd i poprzez firmę http://inovativ.pl/ udało mi się założyć instalację fotowoltaiczną. Fajnie, że panowie kompleksowo tego dokonali.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja również skorzystałem z oferty prądu dla domu od https://poprostuenergia.pl/prad-dla-domu/ i jestem zdania, że fajnie jest płacić mniej. Muszę przyznać, ze jak dla mnie także świetnie sprawdza się to kiedy prądu używamy dużo.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie może u nich się to nie sprawdzi, ale jak ja chciałam mieć niższe rachunki za prąd to zdecydowałam się na fotowoltaikę. Bardzo ciekawie o samych korzyściach z tych instalacji napisano w http://www.domynaczasie.pl/jakie-sa-korzysci-z-instalacji-fotowoltaicznej i jestem zdania, że warto jest to wiedzieć.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz