Newag jednak poszuka inwestora

Newag, który w październiku zdecydował o zakończeniu przeglądu opcji strategicznych, nie wyklucza w przyszłości kolejnego przeglądu opcji strategicznych - wynika z wypowiedzi prezesa spółki Zbigniewa Konieczka dla PAP Biznes. Newag rozpoczął w listopadzie 2017 roku przegląd opcji strategicznych związanych z potencjalnymi procesami konsolidacyjnymi sektora produkcji taboru kolejowego w Europie, przy udziale Polskiego Funduszu Rozwoju (PFR). "Spółka zakończyła rozmowy z PFR w zakresie możliwych scenariuszy konsolidacji rynku taboru kolejowego. Zarząd nie wyklucza rozważania opcji strategicznych w przyszłości, o czym niezwłocznie poinformuje stosownym raportem bieżącym" - powiedział prezes, nie podając więcej szczegółów. W lipcu 2018 roku PFR podpisał umowę inwestycyjną, na mocy której fundusz zarządzany przez PFR zainwestuje w polskiego producenta pojazdów szynowych - Pesa Bydgoszcz docelowo 300 mln zł, przejmując blisko 100 proc. akcji spółki. Po trzech kwartałach 2018 roku nakłady inwestycyjne Newag wyniosły 22 mln zł i zostały przeznaczone na modernizację sieci ciepłowniczej i gazowej, infrastruktury torowej oraz zakupy oprzyrządowania produkcyjnego. "Wartość przychodów ze sprzedaży Grupy Newag za trzy kwartały 2018 roku wyniosła 522,7 mln zł i tym samym była wyższa o ponad 70 mln zł w stosunku do sprzedaży osiągniętej za analogiczny okres ubiegłego roku. Jednocześnie, przede wszystkim dzięki realizacji w tym okresie zleceń o wyższej niż w poprzednich okresach rentowności o utrzymaniu większości kategorii kosztów na porównywalnym do ubiegłego roku poziomie, grupa odnotowała ponad 17,5 mln zł zysku netto a EBITDA przekroczyła 61 mln zł - powiedział prezes. "Ostatni kwartał br. to, podobnie jak w ubiegłych latach, realizacja najistotniejszej części zaplanowanej rocznej sprzedaży, co przy utrwalonej polityce cenowej powinno przynieść proporcjonalne do osiąganych wyniki finansowe" - dodał. Konieczek poinformował, że grupa w minionych dziewięciu miesiącach zawarła umowy na dostawę i modernizację taboru kolejowego o wartości ponad 900 mln zł, a istotna część dostaw będzie realizowana w 2019 roku. (Inforail)

Komentarze