PKP Cargo podpisało nową roczną umowę o dostępie do infrastruktury kolejowej

PKP Cargo podpisało z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi nową roczną umowę o dostępie do infrastruktury kolejowej. Jej wartość to prawie 850 mln zł brutto.Kontrakt będzie obowiązywał w rozkładzie jazdy pociągów 2018/2019 i zapewni PKP Cargo dostęp do infrastruktury kolejowej związanej z przejazdem pociągu (linie i sieć trakcyjna) oraz do obiektów infrastruktury usługowej (stacje rozrządowe, tory postojowe, tory ładunkowe). Ponadto umowa obejmuje korzystanie przez przewoźnika z częstotliwości sieci radiołączności kolejowej. PKP PLK będzie naliczać opłaty z tytułu tej umowy. Składać się na nią będą m.in. opłata podstawowa za minimalny dostęp do infrastruktury kolejowej, opłata manewrowa i płatność za postój nie krótszy niż 2 godziny na torach niebędących obiektami infrastruktury usługowej – za korzystanie z tych ostatnich obiektów będzie naliczana odrębna opłata. Przewidywana wartość umowy to łącznie 690,6 mln zł netto, czyli 849,5 mln zł brutto. – To bardzo dobra wiadomość, gdyż nominalne stawki dostępu do infrastruktury PKP PLK będą niższe o około 3 proc. w stosunku do taryfy obowiązującej w obecnym rozkładzie jazdy. Tym samym będziemy mieli mniejsze koszty działalności w przeliczeniu na jednostki pracy przewozowej – mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP Cargo. – To ważne, gdyż opłaty za dostęp do sieci kolejowej to jedne z najwyższych pozycji w strukturze naszych kosztów. Dlatego też to podniesie naszą konkurencyjność na rynku przewozowym i pozwoli na przygotowanie jeszcze lepszej oferty dla klientów – podkreśla Warsewicz. Umowa dotyczy rozliczenia ruchu pociągów, które będą kursować zarówno według rocznego rozkładu jazdy (RRJ), jak i na podstawie indywidualnego rozkładu jazdy (IRJ) – dotyczy on pociągów, których przejazd zostanie zgłoszony na przynajmniej 5 dób przed planowanym odjazdem. (Kurier Kolejowy)

Komentarze