PKP IC przedstawia taborową strategię na 2019

W 2019 roku PKP Intercity rozpocznie modernizację swoich stacji postojowych w kilku miastach Polski, zaczną się też odbiory lokomotyw Griffin z Newagu. Ma się rozpocząć modernizacja 10 wagonów klasy 1 i ich przebudowa na wagony gastronomiczne (w efekcie konieczności wycofania 6 zmodernizowanych w 2008 roku wagonów tego typu), rozstrzygnięty ma zostać wreszcie przetarg na 12 elektrycznych zespołów trakcyjnych, który trwa już przeszło rok. Na 2019 roku planuje się początek modernizacji (której rezultatem będzie przywrócenie do ruchu pojazdów) 14 elektrycznych zespołów trakcyjnych ED74. Ciekawostką jest chęć zakupu 10 nowych, lekkich lokomotyw manewrowych. Niespodzianką jest również to, że spółka planuje modernizację (w ramach P5) 20 lokomotyw EU/EP07 do prędkości 160 km/h, co z powodzeniem przetestowano już na 3 pojazdach kilka lat wcześniej. Dwie pierwsze takie lokomotywy mają być gotowe już w 2018 roku, podobną w zakresie naprawę P5 z przebudową przejdzie też jedna z lokomotyw EP08. Rozpoczął się już przetarg dotyczący modernizacji 13 lokomotyw manewrowych SM42. Lokomotywy te, w związku z fatalną dostępnością lokomotyw SU160 Gama, mają w razie potrzeby mieć możliwość prowadzenia pociągów rozkładowych.Prezes PKP Intercity zapowiedział, że do końca 2018 roku PKP Intercity odbierze 26 pierwszych wagonów po modernizacji, którą dla przewoźnika przeprowadza H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu, tym samym wyprzedzając ustalony harmonogram dostaw. Łącznie z FPS wyjedzie 90 przedziałowych wagonów typu 174A, z cichymi wózkami. (Rynek Kolejowy)

Komentarze