Škoda Transportation zaprezentowała tramwaj dla miasta Chemnitz

Škoda Transportation zaprezentowała pierwszy z czternastu nowych tramwajów ForCity Classic w Chemnitz w Niemczech. Jest to dwukierunkowy, 100% niskopodłogowy pojazd z korpusem wykonanym ze stali nierdzewnej. Całkowita wartość tego kontraktu wynosi blisko 950 milionów CZK. "Tramwaj, który prezentujemy naszemu klientowi ma wiele znaczących innowacji i jest zaprojektowany w duchu przyszłości transportu tramwajowego. Ten pierwszy pojazd rozpoczyna kilka miesięcy wymagających testów w Chemnitz. Pierwsi pasażerowie będą mogli korzystać z tego tramwaju podczas próbnej jazdy wiosną przyszłego roku. Cała flota zostanie dostarczona do Niemiec w lecie 2019 roku. Ten nowy tramwaj od Škoda Transportation jest świetnym rezultatem pracy naszych sprzedawców, techników, projektantów i innych osób, którym jesteśmy bardzo wdzięczni" - mówił Petr Brzezina dyrektor generalny grupy Škoda Transportation. Firma transportowa z Chemnitz (CVAG) otrzyma nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy spełniające najnowsze niemieckie wymagania dotyczące pełnego dostępu bezbarierowego. Pasażerowie mogą więc oczekiwać wygodnych, przestronnych pojazdów z dwoma dużymi miejscami wielofunkcyjnymi w środku, na maksymalnie cztery wózki inwalidzkie lub wózki dziecięce lub na 4 do 6 rowerów. "W 2012 r. byliśmy w stanie przewozić pasażerów w Chemnitz w jazdach próbnych w naszym tramwaju Skoda ForCity Alfa dla Pragi. Operacja została oceniona jako bardzo udana i była podstawą naszej późniejszej zwycięskiej oferty. W 2016 r. wygraliśmy przetarg na dostawę tych czternastu tramwajów. Rywalizacja była zacięta. Jestem szczęśliwy, że mogę zaprezentować publiczności tramwaj pełen innowacji, który posiada w 100% niską podłogę z zawieszeniem pneumatycznym. Tramwaje do Chemnitz są drugim punktem odniesienia dla grupy Škoda Transportation w Niemczech, umacniają naszą pozycję w Europie Zachodniej i pozwalają nam zdobyć niezbędne doświadczenie i referencje do dalszych przetargów "- dodaje Zdeněk Majer, wiceprezes ds. sprzedaży grupy Škoda Transportation. Producent podaje, że pojazdy mają wiele istotnych innowacji. Tramwaj jest wyposażony w klimatyzację w kabinie motorniczego oraz w kabinie pasażerskiej. Pojazd ma również łatwy do zrozumienia system informacji pasażerskiej i nowy, zaawansowany system audio dla osób niedowidzących. Tramwaj ma 31,4 m długości i 2,65 m szerokości. Całkowita pojemność pasażerska wynosi do 281 osób, z 64 miejscami siedzącymi. "Maksymalna prędkość tramwaju wynosi 80 km/h, jednak dla jazd w Chemnitz prędkość ta jest ograniczona do 60 km/h. Doskonałe właściwości jezdne nawet przy złej pogodzie zapewniają 100% przyczepności (12 kół = 12 silników bez skrzyni biegów. Korpus tramwaju wykonany jest ze stali nierdzewnej i zaprojektowany jako LRV (pojazdy podmiejskie), a także wyposażony w nowej generacji napęd elektryczny, również produkowany w Škodzie" - opisuje parametry techniczne pojazdu Jaroslav Kulhánek, szef projektu w Škoda Transportation.

Komentarze