W styczniu będą gotowe nowe perony w Otwocku

W styczniu pasażerowie będą mogli korzystać z dwóch przebudowanych wygodniejszych peronów w Otwocku. Przebudowa stacji jest częścią modernizacji linii Lublin – Warszawa. Na stacji w Otwocku kończą się prace przy budowie dwóch peronów. Peron nr 1 będzie dostosowany do obsługi pociągów dalekobieżnych i aglomeracyjnych. Jest już szeroka 100 m wiata, która osłoni przed deszczem. Montowane są ławki oraz tablice informacji pasażerskiej. Gotowy jest też szyb windy. Na peronie nr 3 postępuje budowa wiaty. Gotowe są tablice informacyjne. Wykonawca rozpocznie montaż ławek. Dla osób niewidomych i niedowidzących będą ścieżki dotykowe. Obydwa perony będą wyposażone w nowe oświetlenie i nagłośnienie. Dojście zapewni budowane przejście podziemne oraz pochylnia dostosowana do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Po zachodniej stronie stacji ułożono ok. 4 km toru i zamontowano 14 rozjazdów. Po nowych torach pociągi pojadą szybciej - 120 km/h, przed modernizacją jechały 80 km/h. W grudniu będzie gotowa sieć trakcyjna. W kolejnym etapie prace w Otwocku przeniosą się na drugą stronę stacji. W Otwocku budowane są nowe bezkolizyjne skrzyżowania torów z drogami, przejścia dla pieszych oraz modernizowane są wiadukty kolejowe. Mieszkańcy na przełomie I i II kwartału 2019 r. skorzystają z nowego tunelu drogowego na ul. Majowej. Zwiększy on poziom bezpieczeństwa pasażerów i usprawni komunikację w mieście. Do wykonania pozostały drogi dojazdowe, bariery zabezpieczające i oznakowanie. Zakończyły się prace na wiadukcie nad ul. Orlą. Jest na nim nowy tor. Od marca ruszą prace na drugim wiadukcie. Równocześnie kontynuowana będzie budowa nowego tunelu dla pieszych na ul. Leśnej w Otwocku (niedaleko ratusza miejskiego). Wykonawca rozpoczął też przebudowę m.in. sieci wodociągowej i kanalizacji. To przygotowanie do budowy bezkolizyjnego skrzyżowania w okolicy przejazdu na ul. Żeromskiego/Filipowicza. Zakończenie praz na stacji w Otwocku planowane jest w 2020 roku. (Kurier Kolejowy)

Komentarze