Zespoły trakcyjne Desiro HC rozpoczęły kursowanie

Elektryczne zespoły trakcyjne Desiro HC wyprodukowane przez Siemens Mobility dla przewoźnika Rhine-Rhuhr Express (RRX) rozpoczęły kursowanie na trasie łączącej Dusseldorf, Duisburg, Essen, Dortmund, Hamm, Paderborn oraz Kassel. Każdego dnia z tego połączenia korzysta do 43 tysięcy pasażerów.Każdy pociąg ma 105 metrów długości, składa się z czterech segmentów i oferuje 400 miejsc. To o 25 % więcej niż inne pociągi użytkowane na tej linii. Podczas służby pociągi będą sprzęgane z dwóch takich zestawów, tworząc pociąg ekspresowy z ośmioma wagonami i około 800 miejscami. Siemens Mobility odpowiada także za serwis i prace konserwacyjne pociągów przez okres 32 lat. Specjalnie w tym celu spółka zbudowała najnowocześniejszą na świecie zajezdnię w Dortmund-Eving, zapewniającą dostępność pociągów na poziomie ponad 99 %. - Po bezproblemowym odbiorze technicznym naszych pociągów Desiro HC dla operatora Rhine-Ruhr Express, ponownie udowodniliśmy, że jesteśmy w stanie wykonywać gigantyczne projekty kolejowe idealnie na czas. Jesteśmy rzetelnym partnerem dla spółek transportowych na całym świecie, zwłaszcza jeśli chodzi o obsługę złożonych projektów przez cały cykl ich życia - powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility. Około 2.4 miliona ludzi korzysta z kolei regionalnych na co dzień, a liczba pasażerów w rejonie Nadrenia Północna-Westfalia (NRW) ciągle rośnie. Projekt pociągu ekspresowego RRX, pomoże sprostać nieustannie rosnącym potrzebom transportowym dla tego obszaru. Siedem linii kolejowych połączy duże miasta w rejonie Nadrenia Północna-Westfalia z ważnymi centrami takimi jak Kassel i Koblencja z sąsiadującymi krajami związkowymi takimi jak Nadrenia-Palatynat i Hesja. Pasażerowie będą w stanie korzystać z pociągów kursujących co 15 minut po modernizacji i rozszerzeniu infrastruktury na głównej trasie między Kolonią a Dortmundem. Nowy system będzie użytkowany przez osiem milionów ludzi w miastach, w których będą dostępne usługi przewoźnika Rhine-Rhuhr Express (RRX), co stanowi około 45% całej populacji zamieszkującej rejon Nadrenii Północnej-Westfalii Pociąg ekspresowy Rhine-Ruhr Express to także pierwszy na świecie pojazd wykorzystujący technologię zwiększającą zasięg sygnału radiowego za pośrednictwem specjalnej powłoki okiennej. Inżynierowie w zakładach Siemensa opracowali specjalną warstwę nakładaną na okna, która pozwala sygnałowi przechodzić przez szkło bez strat jakości. Rozwiązaniem jest wzór nakładany za pomocą lasera na przezroczystą warstwę przeszklenia. Takie okna pozwalają falom radiowym na przechodzenie przez szkło nawet 500 razy łatwiej niż przez standardowe okna. Dzięki temu rozwiązaniu pasażerowie mogą łączyć się z Internetem i dzwonić bez zakłóceń, a w wagonach nie trzeba instalować wzmacniaczy sygnału. (Kurier Kolejowy)

Komentarze