Rekordowy rok dla LHS

Spółka odnotowała 6,5-proc. wzrost przewozów w porównaniu do 2017 roku. W 2018 PKP LHS przewiozła łącznie 10 mln 716 tys. ton towarów, uzyskując najwyższy wynik w historii. Rok 2018 był również rekordowy dla spółki pod względem zrealizowanych inwestycji –informuje przewoźnik. W 2018 roku wzrosły przewozy rudy żelaza, węgla kamiennego, cementu, wapna, wyrobów metalowych, a także produktów rolnych, artykułów spożywczych i pasz. Wzrosty były możliwe dzięki rozbudowie infrastruktury przewozowej i przeładunkowej oraz lepszej gospodarce wagonowej. Udział rudy żelaza w przewozach ogółem wyniósł 44,53%. – Jestem dumny z rosnących wyników przewozowych, które osiągnęliśmy, pomimo realizowanych prac modernizacyjnych. Dlatego chciałbym podziękować naszym partnerom oraz całemu zespołowi za wytężoną pracę. Co istotne, kontynuujemy realną dywersyfikację przewozów na linii szerokotorowej – mówi Zbigniew Tracichleb, prezes PKP Linii Hutniczej Szerokotorowej. Spółka informuje, że większość inwestycji realizuje ze środków własnych, natomiast w 2018 r. pozyskała dodatkowo 121 mln zł z Europejskiego Banku Inwestycyjnego, w ramach Europejskiego Funduszu na rzecz Inwestycji Strategicznych. W 2018 roku zakończony został pierwszy etap modernizacji stacji Zamość Bortatycze, gdzie uruchomiony został nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym, który pozwala zwiększyć przepustowość stacji i bezpieczeństwo pracowników. Sfinalizowany został również projekt modernizacji największej stacji na linii szerokotorowej – Sławków LHS, gdzie powstał nowy układ torowy i komputerowy system sterowania. Spółka zmodernizowała 10 lokomotyw a także kontynuuje budowę światłowodu, co pozwoliło zwiększyć możliwości planowania i realizacji przewozów. W przygotowaniu są analizy dotyczące opłacalności ewentualnej elektryfikacji i przedłużenia linii szerokotorowej. Wartość projektów zrealizowanych w 2018 r. wyniosła ok. 120 mln złotych. PKP LHS zarządza zaledwie 2% polskiej sieci kolejowej, przewożąc ponad 4% wszystkich ładunków i wykonując prawie 7% pracy przewozowej w całym kraju. (PAP)

Komentarze