Akiem chce wprowadzić na polski rynek 30 nowych lokomotyw Bombardiera


Akiem – jedna z firm leasingujących tabor kolejowy – planuje wprowadzić na polski rynek nawet 30 nowych lokomotyw Bombardier Traxx 3. Jak poinformowano dzisiaj we Wrocławiu w latach 2019-2020 wszystkie maszyny będą dostępne dla potencjalnych klientów. W tym roku Bombardier ma dostarczyć 10 lokomotyw z homologacją na kilka europejskich krajów, oprócz Polski, także Holandię, Austrię, Niemcy, Czechy, Słowację i Węgry. W roku przyszłym dołączy do nich 20 kolejnych Traxx-ów, przeznaczonych do kursowania tylko po Polsce. Akiem dostrzega duży potencjał w polskim rynku, głównie z uwagi na konieczność wymiany floty taborowej polskich przewoźników. Wielu z nich korzysta z kilkudziesięcioletnich lokomotyw, które wkrótce trzeba będzie wymienić na nowe. Jednym ze sposobów może być zatem leasing od firmy Akiem właśnie. Co więcej prowadzone inwestycje infrastrukturalne wymagają niejako wprowadzenia lokomotyw szybszych, o prędkościach 140-160 km/h. Takie standardy oferują Traxxy Bombardiera. Akiem dostrzega również zapotrzebowanie na lokomotywy, które będą mogły prowadzić pociągi w ruchu trans granicznym. We wrocławskiej fabryce Bombardiera powstają już pudła lokomotyw, które będą dostarczane dla Akiem. Pierwsze maszyny mają być gotowe na jesieni, jest prawdopodobnym, że takiego Traxxa zobaczymy na targach w Gdańsku. Będzie to jedna z najnowocześniejszych lokomotyw na świecie, wyposażona w innowacyjne systemy. Obecnie Akiem leasinguje polskim przewoźnikom 18 lokomotyw, które prowadzą pociągi towarowe kilku prywatnych firm. Łącznie obecnie w Polsce kursuje około 60 Traxxów Bombardiera. Pociągi pasażerskie prowadzą w barwach Kolei Mazowieckich.(Inforial)

Komentarze