Alstom i Siemens potwierdzają nowe ustępstwa

Alstom ogłosił, że wraz z Siemensem kontynuuje rozmowy z Komisją Europejską i potwierdził, że obie grupy zmodyfikowały działania zaradcze. Minister Le Maire uznał, że teraz nic już nie uzasadnia weta Brukseli dla tej fuzji Francuski producent pociągów TGV dodał, że działania zaradcze, by nie ograniczać konkurencji zachowują zasadnicze elementy ekonomiczne i przemysłowe operacji połączenia się z Siemensem. „Nadal jednak nie ma pewności, że zawartość tych propozycji wystarczy do rozproszenia niepokojów Komisji Europejskiej" — stwierdził Alstom, a tej decyzji spodziewa się do 18 lutego.Komisarz ds. konkurencji Margrethe Vestager powiedziała w niedzielę agencji Reutera, że Komisja bada ustępstwa z ostatniej chwili zaproponowane przez Alstoma i Siemensa, aby uratować projekt połączenia ich działów taboru szynowego, ale do ich inicjatywy doszło znacznie po zwykłych terminach, w 110. dniu rozpatrywania tego projektu. Vestager zapytana, czy drzwi są nadal otwarte dla możliwej fuzji odpowiedziała: — Przyglądamy się temu, co nam przekazano w piątek. To było ostatnie pchnięcie, o ile w ogóle możliwe. Nie chciała rozmawiać o konkretnych zmianach proponowanych przez obie filmy, bo sprawa jest nadal oceniana.Osoby znające sprawę mówiły w ubiegłym tygodniu, że pion konkurencji sprzeciwi się fuzji, decyzję może ogłosić już 6 lutego. Z kolei francuski minister gospodarki i finansów, Bruno Le Maire powiedział w rozgłośni France Inter, że nic już nie uzasadnia zawetowania tego projektu. - Alstom i Siemens przekazały właśnie Komisji nowe ustępstwa, aby doprowadzić do fuzji i do stworzenia europejskiego czempiona w transporcie szynowym. Nic już nie uzasadnia odrzucenia przez Komisję ich fuzji — powiedział. Zdaniem ministra, tok rozumowania Komisji Europejskiej opiera się na logice, które nie pasuje już do światowej sytuacji gospodarczej — pisze Reuter.Źródło: rp.pl

Komentarze