Lepsze połączenie towarowe w Zagłębiu Miedziowym

Od 27 lutego pociągi towarowe znów jeżdżą na trasie z Legnicy do Lubina. To efekt prac przeprowadzonych na linii kolejowej Legnica – Rudna Gwizdanów, które kosztowały 243 mln zł brutto. Linia to ważny szlak kolejowy w Zagłębiu Miedziowym. Jak poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe na trasie Legnica – Rudna Gwizdanów ukończono zasadnicze prace na odcinku ponad 22 km z Legnicy do Lubina. Możliwy jest już przejazd pociągów towarowych. Docelowo po nowych torach pojadą one nawet 80 km/h. Jak argumentują przedstawiciele spółki efektywny transport towarowy jest bardzo ważny dla przedsiębiorstw i rozwoju gospodarczego Zagłębia Miedziowego. "Modernizacja linii obejmuje tory, rozjazdy, sieć trakcyjną i systemy teletechniczne. Na 40-kilometrowym odcinku z Legnicy do Rudnej Gwizdanowa przebudowywanych jest 65 obiektów inżynieryjnych – między innymi 35 przepustów pod torami, 12 wiaduktów kolejowych, 6 mostów i 7 wiaduktów drogowych. W Koźlicach będzie nowy wiadukt. Modernizacja 16 przejazdów kolejowo-drogowych zwiększy poziom bezpieczeństwa. O skali przedsięwzięcia świadczy ilość już wykorzystanych materiałów. To m.in.: 95 km szyn, ponad 75 tys. podkładów i 339 słupów trakcyjnych.Dla pasażerów szczególnie ważne jest, iż PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ułatwią i zwiększą dostęp do kolei. Prace obejmują stacje Raszówka, Lubin, Rudna Gwizdanów i przystanki Rzeszotary, Gorzelin, Chróstnik, Koźlice, Rynarcice, Rudna Miasto. Perony budowane są w nowym standardzie, a ich wysokość ułatwi wsiadanie do pociągów. Zaplanowano wiaty, ławki, nowe oświetlenie oraz informacje dla pasażerów. W ramach projektu planowany jest nowy przystanek Lubin Stadion.Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły jechać z prędkością do 120 km/h. Będzie atrakcyjny czas przejazdu pociągiem z Rudnej Gwizdanów i Lubina do Legnicy i Wrocławia" - można przeczytac w komunikacie spółki. Kolejarze przypominają, że linia Legnica – Rudna Gwizdanów (nr 289) jest „łącznikiem” między magistralą E30 z Medyki do Zgorzelca (od wschodniej do zachodniej granicy Polski) a linią nr 273 (tzw. Nadodrzanką) z Wrocławia do Szczecina. Inwestycja ma usprawnić ruch towarowy kolejowy nie tylko w Zagłebiu Miedziowy, ale również w całej południowo – zachodniej części Polski. (TG.pl)

Komentarze