MPK-Łódź nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie nadal eksploatować wagony typu GT6

MPK-Łódź nie podjęło jeszcze decyzji, czy będzie nadal eksploatować wagony typu GT6. W najbliższą sobotę po raz ostatni obsłużą one linię 43 do Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska. Z pewnością dodatkową rolę otrzymają częściowo niskopodłogowe pojazdy GT8N. Trafią one na miejską linię 7 z nowym wariantem 7B. Już w najbliższą sobotę 2 marca zawieszony zostanie ruch tramwajowy pomiędzy Łodzią a Konstantynowem Łódzkim i Lutomierskiem. Jeśli w przyszłości zostanie on przywrócony, co wobec braku klarownych zapowiedzi o realizacji niezbędnej inwestycji przez Konstantynów Łódzki wydaje się niepewne, stanie się to nie wcześniej niż za kilkadziesiąt miesięcy. W związku z tym rodzi się pytanie o ewentualną dalszą eksploatację taboru, który do tej pory wykorzystywany był do obsługi linii 43A i 43B. Nie będzie to jedyny typ wagonów eksploatowanych wcześniej na liniach podmiejskich, który trafi do obsługi nowego połączenia. – Na pewno tramwaje GT8N, które obsługiwały linię 43, zostaną skierowane na linię 7A i 7B – powiedziała nam bowiem Agnieszka Magnuszewska, rzecznik prasowy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego – Łódź. Pojazdy te trafiły do MPK-Łódź w 2012 r. z likwidowanej Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej, a więc spółki, która wcześniej obsługiwała linię ozorkowską, a nie konstantynowską i lutomierską (trasy te podlegały spółce Tramwaje Podmiejskie). Były one wykorzystywane na trasie 46 także w okresie jej obsługi przez MPK do momentu jej likwidacji w lutym ubiegłego roku. Od tamtego czasu wykorzystywane są głównie na liniach miejskich – „czwórce” i „dziewiątce”, pojawiały się jednak również w obsłudze wariantów linii 43. Ich niewątpliwą zaletą jest środkowy człon niskopodłogowy. Podstawowym typem taboru eksploatowanym na linii 43 był jednak w ostatnim czasie GT6. Czy wiekowe wagony będą nadal służyły łodzianom, czy też zostaną skasowane? – Decyzja jeszcze nie zapadła – powiedziała nam jedynie Agnieszka Magnuszewska. Spośród wagonów przejętych przez MPK od MKT i TP to właśnie tramwaje tego typu wydają się najbardziej wyeksploatowane. (Transport-publiczny)

Komentarze