Nowe połączenie kontenerowe z Austrii nad Bałtyk

Koleje austriackie uruchamiają ÖBB nowe bezpośrednie połączenie kontenerowe Wels – Lubeka. Pociągi w tej relacji będą kursowały dwa razy w tygodniu. To odpowiedź na rosnący popyt na przewozy między środkową i południową Europą a niemieckim portem nad Bałtykiem. Terminal logistyczny w Wels jest położony na północy Austrii. Port w Lubece jest największym portem w niemieckiej części wybrzeża Bałtyku oraz głównym punktem przeładunkowym, obsługującym ruch między ośrodkami ekonomicznymi Europy Zachodniej i Środkowej oraz dynamicznie rozwijającym się regionem Morza Bałtyckiego. Nowe ogniwo sieci TransFER zapewni regularny przewóz kontenerów w tej relacji. Pierwszy pociąg z Lubeki wyruszył na szlak 10 lutego, a z Wels – następnego dnia. Nowo uruchomione połączenie jest także odpowiedzią na potrzeby klientów nadających ładunki w dalszych relacjach. Z Lubeki kontenery można przesyłać dalej drogą morską do Skandynawii (spedytorzy mogą skorzystać z oferty zawijających do Lubeki promów). Terminal Wels może być natomiast etapem na drodze do Włoch, Szwajcarii, na Bałkany czy do Turcji – Rail Cargo Group oferuje stałe połączenia także w tych kierunkach. Miejscowe centrum logistyczne jest także dobrze skomunikowane z innymi tego typu obiektami na terenie Austrii. Nowa relacja TransFER może być wykorzystywana także w przewozach intermodalnych wewnątrz Austrii oraz do stacji pośrednich w Niemczech. Przewoźnik zapewnia, że dołożył starań w celu skrócenia czasu przejazdu na trasie do Lubeki. Kontener nadany w Wels w poniedziałek o 17 może być odebrany w Lubece już we wtorek o 20. W przypadku piątkowego połączenia czas między załadunkiem a odbiorem jest dłuższy o pół godziny. Więcej czasu potrzeba na odebranie kontenera nadanego w przeciwnej relacji (22.30 we wtorek lub w sobotę – 7.00 w czwartek lub poniedziałek). Podkreślaną przez przewoźnika cechą połączenia kolejowego, oprócz jego płynności i niezawodności, jest przyjazność dla środowiska. Austriacki przewoźnik towarowy z grupy ÖBB jest jednym z największych podmiotów w branży logistycznej w Europie. Roczne obroty zatrudniającej 8,7 tys. pracowników firmy wynoszą 2,2 mld euro. Wraz z partnerami spółka oferuje sieć bezpośrednich połączeń między szeregiem destynacji w Europie i Azji (w tym w Rosji, Kazachstanie, Azerbejdżanie i Chinach). Na liście obsługiwanych ośrodków są m. in. Moskwa, Irkuck, Baku oraz Hongkong. Ilość przewożonych co roku ładunków to ok. 115 mln ton. (PAP)

Komentarze