PKP Intercity potrzebuje nawet 130 składów do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego

PKP Intercity oraz NCBR otrzymały aż dziewięć zgłoszeń do dialogu technicznego, który ma doprowadzić do opracowania nowej platformy pociągów zespołowych. PKP Intercity potrzebuje nawet 130 składów do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego. O starcie dialogu technicznego prowadzonego przez PKP Intercity i Narodowe Centrum Badań i Rozwoju informowaliśmy pod koniec października. PKP Intercity chce pociągów o prędkości konstrukcyjnej nie mniejszej niż 250 km/h, pojemności ok. 400 miejsc siedzących oraz zasilania systemem prądu stałego 3 kV i systemami prądu przemiennego 15 kV i 25 kV. Wszystkie te charakterystyki dokładnie odpowiadają dostarczonym przez Alstom pociągom Pendolino. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj. Jak dowiedział się "Rynek Lotniczy", nabór wniosków zakończył się 15 stycznia. Zgłosiło się 9 podmiotów: Newag, B&L International, Alstom Konstal, H.Cegielski-FPS, Pesa, Bombardier, Stadler, CAF oraz Siemens. – Spotkania z poszczególnymi uczestnikami dialogu planowane są do połowy marca – poinformowało biuro prasowe NCBR. Według pierwotnego harmonogramu, ten etap miał się zakończyć 28 lutego. Dialog ma zaowocować przetargiem na dostawę nowych pociągów w trybie Partnerstwa Innowacyjnego (PI) lub Zamówień Przedkomercyjnych (PCP). Ze specyfikacji wynika, że mają to być pociągi „lotniskowe” do obsługi Centralnego Portu Komunikacyjnego – dostosowane do automatycznej wymiany bagażu wraz z możliwością dokonania lotniczej odprawy pasażerów i bagażu na pokładzie pociągu. Zgodnie z dotychczasowymi analizami, aby zapewnić obsługę taborową systemu, potrzeba łącznie 130 składów, w tym 80 dla relacji międzyregionalnych i 50 w kategorii Intercity. Opcjonalnie myśli się o zamówieniu również 20 pociągów dla szybkich przewozów aglomeracyjnych (tzw. AgloExpress). (Rynek Lotniczy)

Komentarze